شناسهٔ خبر: 9488271 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار زائر گمشده در مهران تحویل خانواده هایشان شدند

ایلام - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی مهران از تحویل چهار زائر گمشده به خانواده هایشان در مرز مهران از سوی ستاد این اداره مستقر در مرز خبر داد.

صاحب‌خبر -

مراد کردنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان تشکیل ستاد زائران گمشده در مرز مهران توسط این اداره در روز جمعه هفته گذشته تاکنون، چهار زائر گمشده با کمک امدادگران بهزیستی تحویل خانواده هایشان شده است.
وی با بیان اینکه این ستاد در مرز مهران مستقر و آماده امدادرسانی و کمک به زائران گمشده است، ادامه داد: علاوه بر این توزیع خدمات توانبخشی رایگان بین سالمندان و معلولان نظیر عصا و واکر نیز توسط بهزیستی در مرز مهران انجام می شود.
رئیس بهزیستی مهران بیان کرد: طی چهار روز گذشته تاکنون 18 هزار پرس غذای گرم با همکاری موسسه خیریه امام علی(ع) مهران و مشارکت جمعی از خیران مقیم تهران بین مددجویان، سالمندان و سایر افراد جامعه هدف بهزیستی از سراسر کشور که برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین به مهران آمده اند، توزیع شده است.
وی با اشاره به راه اندازی میز خدمات بهزیستی در مرز مهران گفت: همچنین تیم های سیار اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام نیز در مرز مهران مستقر و خدمات مشاوره ای به زائران ارایه می کنند.
کردنژاد بیان کرد: متکدیان سالمند و معلول جامعه هدف بهزیستی در صورتی که توسط نیروهای انتظامی و شهرداری در پایانه مرزی شناسایی و جمع آوری شوند، بهزیستی آنها را تحویل خانواده هایشان می دهد.
وی افزود: این اداره متکدیانی را که جزء جامعه هدف بهزیستی باشند و در این ایام توسط پلیس جمع آوری شوند را به خانواده هایشان باز می گرداند.
رئیس اداره بهزیستی مهران گفت: مجموع این اقدام ها با هدف ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی انجام می شود و این روند تا زمان بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه دارد.
مرز بین المللی مهران از مهمترین کانون های تردد زائران و صادرات کالا به کشور عراق است و بر اساس اعلام مسئولان امسال بخش عمده ایی از زائران ایرانی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین از طریق این مرز به عتبات عالیات مشرف می شوند.
اکنون بیش از 650 هزار نفر زائر در چند روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده اند.
پارسال نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
2077/9002/7171

نظر شما