شناسهٔ خبر: 9479402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

15 هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کردند

یاسوج - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 هزار نفر از مردم این استان تا چهارم آذر 94 برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه 'سما' وابسته به سازمان حج و زیارت کشور نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی شنبه شب در نشست ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پنج هزار و 844 نفر تا چهارم آذر امسال ویزا دریافت کرده اند.
وی بیان کرد: ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد زیرنظر وزارت کشور است و ستادهای شهرستانی این استان نیز فعال بوده و فرمانداران ریاست آنها را بر عهده دارند.
میرمحمدی اظهار کرد: کمیته های هفت گانه ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شده است.
وی عنوان کرد: این کمیته ها شامل کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد و نجات با مسئولیت جمعیت هلال احمر، کمیته نظارت و بازرسی با مسئولیت اداره کل حج و زیارت، کمیته امنیتی، انتظامی با مسئولیت دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، کمیته پشتیبانی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و کمیته بهداشت و درمان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی است.
میرمحمدی ابراز داشت: کمیته های ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای تمام شرایط و موقعیت های احتمالی را داشته باشند.
وی افزود: از مسئولان کمیته های ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود تمام موارد و مسائل را به طور دقیق و مستمر گزارش دهند تا به وزارت کشور انعکاس داده شود.
میرمحمدی گفت: تاکنون افزون بر 30 میلیون ریال کمک نقدی از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد به منظور تامین امکانات و تجهیزات لازم برای افراد شرکت کننده از این استان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و خدمات رسانی به آنها جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: 63 دستگاه اتوبوس هر کدام به ظرفیت 44 نفر برای انتقال افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به مرز شلمچه اعزام شده اند.
میرمحمدی اظهار کرد: از این تعداد 49 دستگاه مربوط به شهرستان بویراحمد، شش دستگاه مربوط به شهرستان گچساران، پنج دستگاه مربوط به شهرستان کهگیلویه و سه دستگاه نیز مربوط به شهرستان های باشت و لنده است.
7535/6162

نظر شما