شناسهٔ خبر: 68199667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کواکبیان در دورهمی خانه مطبوعات سمنان:

گرامیداشت خبرنگاران نباید در حد حرف بماند/ لزوم شکستن تابوی استاندار بومی در سمنان

هوشنگ حبيبی بسطامی

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان و دبیرکل حزب مردمسالاری با انتقاد از برخی برخوردها با اصحاب قلم و خبرنگاران گفت: گرامیداشت مقام خبرنگاران نباید در حد شعار و حرف بماند.

صاحب‌خبر -

مصطفی کواکبیان شامگاه ۲۴ مردادماه در گردهمایی اعضای خانه مطبوعات استان سمنان در دانشگاه سمنان اظهار کرد: خوشبختانه در استان‌ها و از جمله در استان سمنان کمتر شاهد برخورد با خبرنگاران هستیم و اگر موردی هم باشد خانه مطبوعات استان، آن را پیگیری می کند.

عضو خانه مطبوعات ایران با اشاره به نگرش دولت چهاردهم به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها و لزوم پرهیز از برخورد با خبرنگاران افزود: در دولت دکتر پزشکیان، یک مورد پرونده برخورد با خبرنگاران هم زیاد است و انتظار می  ود دولت چهارهم از اصحاب رسانه حمایت کند.

وی با برشمردن برخی از مهمترین مشکلات خبرنگاران خواستار کمک به حل مشکلات اصحاب رسانه چه در سطح ملی و چه استانی شد.

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان از خبرنگاران به عنوان قشری مظلوم نان برد و از مسوولان قوه قضاییه خواست: توجه بیشتری به حقوق خبرنگاران داشته باشد.

 دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر صالحی با فضای رسانه آشنایی داشته و برای مشکلات این بخش برنامه دارد.

وی از دولت دکتر پزشکیان و وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست زمینه راه اندازی تلویزیون‌های اینترنتی را برای بخش خصوصی واقعی فراهم کرد.

کواکبیان با گلایه از برخی انحصارطلبی‌های صداوسیما در این بخش گفت: البته مجوزهایی در این حوزه به بخش دولتی داده شده اما انتظار می‌رود که زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

وی در بخش دیگری بر لزوم استفاده از مدیران بومی در استان ها تاکید کرد و افزود: انتظار می رود که بعد از چند دهه برای اولین‌بار یک استاندار بومی برای استان سمنان انتصاب شود تا مردم این استان نیز طعم استاندار بومی را بچشند. البته مردم استان باید اتحاد و انسجام بیشتری داشته باشند تا یک استاندار بومی و آشنا به نیازهای مردم استان در صدر مدیریت اجرایی استان قرار گیرد.

کواکبیان تصریح کرد: مهم نیست که استاندار از کدام شهرستان انتخاب می شود مهم این است که استانداری بومی استان منصوب شود. 

این فعال رسانه ای با بیان اینکه باید به تقویت نیروهای بومی کمک کنیم ادامه داد: انتظار می رود تابوی انتخاب استاندار بومی در استان سمنان شکسته شود. استان سمنان مدیران شاخصی در سطح ملی دارد که می توانند منشا خدمت در استان شوند.

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان اضافه کرد: انتخاب یک استاندار بومی و کارآمد می تواتد به حل مشکل کم آبی در استان و پروژه‌های ناتمام این بخش نظیر سد فینسک، سد کالپوش، انتقال آب خزر و یا دریای عمان و ...کمک کند.

وی رفع تنش آبی فعلی را از مهمترین اولویت های استان در این مقطع برشمرد و گفت: انتظار می رود که دولت چهاردهم به مطالبه مردم استان در بخش پاسخ مناسبی دهد.

کوکبیان با گلایه از برخی موضع‌گیری های سیاسی در خصوص دولت جدید گفت: متاسفانه برخی‌ها به جای کمک به حل مشکلات، چوب لای چرخ دولت حدید می گذارند. رهبری معظم انقلاب به صراحت فرموند که موفقیت دولت دکتر پزشکیان موفقیت نظام است لذا انتظار می رود کسانی که مدعی پیروی از رهبری هستند به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص کمک به دولت چهاردهم عمل کنند.

وی با اشاره به امید مردم به دولت دکتر پزشکیان گفت: انتظار می رود که منتقدان دولت ۶ هفت ماه صبر کنند تا دولت جدید برنامه های خود را عملیاتی کنند.

کواکبیان در پایان بر لزوم ساماندهی خبرنگاران تاکید و تصریح کرد: پیشنهاد می شود همچنان که رسانه‌ها را رتبه بندی کردید، خبرنگاران نیز رتبه‌بندی شوند.

گرامیداشت خبرنگاران نباید در حد حرف بماند/ لزوم شکستن تابوی استاندار بومی در سمنان عنوان: دورهمی اعضای خانه مطبوعات استان سمنان_ دانشگاه سمنان

انتهای پیام

نظر شما