شناسهٔ خبر: 9449277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر ارتباطات: امکانات ارتباطی برای اربعین در مرزها ۱۰ برابر شده است

نسیم

واعظی افزود: ظرفیت آنتن‌دهی شرکت‌های مخابراتی برای پوشش ارتباطی اربعین حسینی ۱۰ برابر شده/ روز گذشته در بخش‌هایی از خاک عراق مشکل عدم برقراری ارتباط داشتیم که مربوط به شرکت‌های عراقی بود

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم» به نقل از سایت پلیس، محمود واعظی وزیر ارتباطات صبح امروز در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه شهدا، اظهار کرد: تمام ظرفیت و امکانات شرکت‌های مخابراتی و زیرساخت برای برقراری ارتباط بهتر زائران در مرزها و آن‌سوی مرز در داخل خاک عراق بکار گرفته‌شده است.

وی افزود: به‌رغم ازدحام جمعیت زائران در مرزها و کشور عراق با تلاش شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی تاکنون هیچ مشکلی از بابت آنتن دهی و برقراری ارتباط زائران در مرزهای خودمان نداشته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تأکید کرد: روز گذشته در بخش‌هایی از خاک عراق مشکل عدم برقراری ارتباط داشتیم که مربوط به شرکت‌های عراقی است و هم‌اینک تیمی از کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل این مشکل به عراق رفته تا با همکاری طرفین نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

وی گفت: مسئولان به دنبال این هستند برای زائران اربعین و برگزاری این کنگره بزرگ گامی بردارند بنابراین وزارت ارتباطات نیز از سال گذشته تلاش کرده آنچه امکانات مربوط به حوزه تلفنی این آیین است را فراهم کند.

واعظی با اشاره به سفرش به کشور عراق و دیدار با وزیر ارتباطات این کشور یادآور شد: فراهم کردن زمینه برقراری ارتباط مشترک و دوجانبه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین مهم‌ترین موضوع موردبحث و تبادل‌نظر طرفین بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خاطرنشان کرد: به اپراتورهای عراقی اعلام کردیم هر آنچه را که در حوزه امکانات و تجهیزات نیاز دارند آماده‌ایم تا برای آن‌ها تهیه و در اختیارشان قرار دهیم تا زائران ایرانی برای برقراری ارتباط تلفنی در این کشور با مشکلی مواجه نباشند.

وی افزود: همه توان خود را بکار گرفته‌ایم تا زمینه ارتباط تلفنی زائران را در مرزها و آن‌سوی مرزها در ایام منتهی به اربعین فراهم کنیم به‌رغم اینکه حجم ترددها بسیار زیاد است.

بررسی وضعیت زیرساخت‌های حوزه ارتباطات، مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان و پایانه مرزی مهران و آن‌سوی مرز در داخل خاک عراق در ایام منتهی به اربعین حسینی از برنامه‌های سفر وزیر به استان ایلام است.

نظر شما