شناسهٔ خبر: 9447117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

روزنامه روسی: پسر رئیس جمهور ترکیه در سرنگونی جنگنده بمب افکن روسی دست دارد

- همشهری‌آلاین: گفته می‌شود بلال اردوغان، فرزند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سرنگونی جنگنده بمب افکن روسی سوخوی ۲۴ بر فراز خاک سوریه دست دارد.

صاحب‌خبر -

این موضوع را یک روزنامه روسی مطرح کرده‌است.

کارشناسان هنوز در حال بررسی عللی هستند که باعث شد ترکیه این هواپیما را سرنگون کند.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی عربی 21 به نقل از روزنامه روسی «ترود» نوشت: کارشناسان معتقدند یکی از علل سرنگونی این هواپیمای روسیه ،‌ رابطه تجاری بین بلال اردوغان، فرزند رئیس‌جمهور ترکیه و سازمان دولت اسلامی [ گروه تروریستی داعش] است.

 این روزنامه به‌طور تلویحی در حمایت از این دیدگاه که میان فرزند اردوغان و داعش ارتباط وجود دارد؛نوشت: ناظران پیش از این گفته بودند یکی از منابع مالی اصلی سازمان داعش صدور نفت از چاه‌های نفت سوریه و عراق است که تحت سلطه این سازمان قرار دارد.

گزارش‌های سازمان اطلاعات عراق نشان می‌دهد داعش روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت تولید می‌کند و از طریق فروش آن به 40 تا 50 میلیون دلار در هر ماه دست می‌یابد.

این گزارش افزود :این مقدار از نفت را فقط از طریق شرکت‌های پالایش نفت می‌توان عرضه کرد که دارای تجهیزات ، زیر ساخت‌های لازم و روابط تجاری برای انجام چنین کاری هستند. این نکته اشاره به شرکت تجاری متعلق به فرزند اردوغان است.

این روزنامه همچنین نوشت: رسانه‌های اروپایی در ماه اوت گذشته اطلاعاتی منتشر کردند که نشان می‌دهد شرکت آنجلو -ترکی نفت را پالایش می‌کند و نفت داعش را می‌فروشد.

نظر شما