شناسهٔ خبر: 9445134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

450 هزار نفر از مرز مهران عازم عتبات عالیات شدند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: 450 هزار زائر اربعین حسینی در 10 روز اخیر از طریق مرز بین المللی مهران عازم شهرهای مذهبی عراق شدند.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم مراجعه زائران به مرز مهران روبه افزایش است ولی با تلاش همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی روند عبور و مرور در کمال نظم و بدون مشکل خاصی در جریان است.
وی با بیان اینکه حجم تردد زائران هر چه به ایام اربعین نزدیک تر می شویم بیشتر می شود، افزود: تنها در 24 ساعت گذشته بیش از 140 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین وارد خاک عراق شدند.
فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در خصوص وضعیت تردد از مرز مهران به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش حجم ترددها از زائران می خواهیم با صبر و حوصله به مرزها مراجعه کنند تا روند تردد آنها با سهولت بیشتری انجام شود.
سردار علی دولتی یادآور شد: تمامی امکانات ناجا به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به زائران و فراهم کردن زمینه حضور آنان در آیین های اربعین هستند و مردم مطمئن باشند تمام توان نیرویی و امکاناتی خود را برای تحقق این مهم بکار خواهیم گرفت.
وی تاکید کرد: عبور اتباع خارجی از مرز مهران در ایام اربعین امکان پذیر نیست و این افراد باید برای شرکت در آیین اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان مراجعه کنند.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است. سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
6119/9002

نظر شما