شناسهٔ خبر: 9435570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید وزیر بهداشت بر افزایش آمادگی برای زمان بازگشت زائران اربعین حسینی

ایلام- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران ابراز رضایت و تاکید کرد: باید آمادگیها برای زمان بازگشت زائران افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی، از طریق دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به فاصله هر پنج کیلومتر یک پایگاه امدادی هلال احمر و تعداد قابل توجهی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس مستقر و پنج درمانگاه نیز در پایانه مرزی مهران دایر شده است.
وزیر بهداشت افزود: پنج بیمارستان دانشگاههای علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایلام را در این ایام حمایت می کنند و کادرهای پزشکی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی همدان، اردبیل و شهید بهشتی نیز از امروز در مرز مهران مستقر شدند.
وی گفت: هم اکنون وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در این مرز مناسب است ولی به نظر می رسد باید آمادگی خود را برای بازگشت زائران در مرزهای سه گانه بیشتر کنیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: در هنگام عزیمت زائران به اماکن مقدس عتبات عالیات، همکاران وزارت بهداشت اطلاعات لازم را از طریق ارائه بروشورهای بهداشتی به زائران می دهند.
وی تاکید کرد: در برگشت زائران حتما کنترلهای شدیدی را به منظور مراقبت خود زائران و سایر هموطنان، بدون مزاحمت برای آنها انجام می شود.
وزیر بهداشت گفت: در صورتی که همکاران مراقبت بیشتری انجام دهند و مردم و زائران نیز همکاری کنند جای هیچگونه نگرانی از بایت بیماری وبا وجود ندارد.
دکتر هاشمی افزود: بارها از تمامی زائران درخواست شده از آبهای بسته بندی شده استفاده کرده و در زمینه سلامت و بهداشت مواد غذایی مراقبتهای لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: ویروس بیماری وبا در مقابل سرمای هوا بسیار ضعیف است هر چند ماموران بهداشتی نیز کنترلهای لازم را انجام می دهند اما زائران باید نسبت به شستن مدوام دست و صورت خود برای پیشگیری از هرگونه بیماری اقدام کنند.
وزیر بهداشت گفت: باید همه مراقبت کنند و ما تا جایی که توان داریم با کمک همکاران در حوزه سلامت از جمله هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و دیگر داوطلبان ارائه خدمات بهداشتی را به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی مدیریت خواهیم کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی صبح امروز از طریق فرودگاه شهدا وارد این استان شد.
بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در جاده ارتباطی ایلام - مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت است.
همچنین وزیر بهداشت در این سفر در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانونهای پر رفت و آمد زوار عتبات عالیات بشمار می رود. در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته افزون بر یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز رفت و آمد کردند.
6032/3032/9002/1858

نظر شما