شناسهٔ خبر: 9433173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر بهداشت در فرودگاه شهدای ایلام تأکید کرد:

مقابله با شیوع هرگونه بیماری در مرزها

قدس آنلاین-ایلام: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای مقابله و جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری در مرزها از آمادگی کامل برخوردایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در فرودگاه شهدای ایلام در جمع رسانه های دیداری و شنیداری اظهار داشت: از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر اقدامات و امکانات مطلوبی برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مهیا شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از بروشورهای بهداشتی و درمانی حاوی نکات مفید، به زائران اربعین حسینی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در مرزها اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب صورت خواهد گرفت، افزود: هم اکنون گروههای متنوع بهداشتی - درمانی در مسیرهای مختلف منتهی به مرزها مستقر شده اند و برای مقابله با هرگونه شیوع بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها، از آمادگی کامل برخورداند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازدحام جمعیت زوار در مرز مهران به نسب دیگر مرزها اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مرز بین الملی بیش از دیگر مرزها مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای مقابله و جلوگیری از  شیوع هرگونه بیماری در مرزها از آمادگی کامل برخوردایم.

گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه شهدای ایلام مورد استقبال استاندار و دیگر مسؤلان استانی قرار گرفت و بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در مسیر تردد زوار و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) شهر مرزی مهران و پایانه این مرز، از اهم برنامه های دکتر قاضی زاده هاشمی در سفر به استان ایلام است.

لزم به ذکر است، مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

نظر شما