شناسهٔ خبر: 9419988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اوحدی: تاکنون یک میلیون و 100 هزار نفر روادید اربعین دریافت کردند

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت از صدور یک میلیون و 100 هزار فقره روادید برای زائران اربعین حسینی در مراکز تعیین شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، پیش بینی کرد که 2 میلیون نفر در کشور امسال موفق به دریافت روادید اربعین شوند.
وی افزود: سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در عتبات مقدسه) تا روز پنجشنبه فعال است و زائران تا ساعت 16 شنبه فرصت دارند مدارک خود را به دفاتر زیارتی مشخص شده تحویل دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: کنسولگری های عراق نیز تا یک هفته آینده روند صدور روادید را ادامه خواهند داد پس زائران برای سفر به عراق عجله نکنند و مطمئن باشند شرایط حضور آنان در آیین های معنوی اربعین حسینی فراهم خواهد شد.
اوحدی با اشاره به روند تردد زائران از مرز مهران اظهارکرد: بیشتر زائران این نقطه مرزی را برای عزیمت به عراق انتخاب می کنند و حضور تعداد زیادی از افراد که بدون داشتن روادید قصد شرکت در آیین اربعین حسینی را داشته اند باعث کندی تردد شده است.
وی ادامه داد: پلیس گذرنامه عراق به هیچ وجه به افرادی که مدارک مورد نیاز را تهیه نکرده اند؛ اجازه ورود به خاک این کشور را نمی دهد و با تمهیدهای اندیشیده شده و تامین ارز، زائران فاقد روادید در شهر مهران برای دریافت مدارک به ایلام ارجاع داده می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 26 گیت گذرنامه امروز در مرز مهران فعال شد که با اضافه شدن این تعداد به 67 گیت قبلی هم اکنون 93 گیت برای تردد زائران اربعین در این نقطه مرزی فعال است.
اوحدی گفت: تعداد گیت های گذرنامه در مرز زرباطیه عراق نیز با توجه به کمک جمهوری اسلامی از پنج گیت پارسال به 57 گیت افزایش یافته ولی حجم حضور مردم در مرز مهران به حدی است که ازدحام جمعیت همچنان مشاهده می شود.
وی روند راه اندازی موکب ها (هیات ها)، مراکز اسکان و پذیرایی را در مهران مناسب ارزیابی کرد و افزود: تمام تلاش مسئولان فراهم کردن رفاه زائران اربعین است.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهارکرد: بیش از 500 هزار نفر تاکنون از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه طی روزهای اخیر برای حضور در آیین اربعین عازم کشور عراق شده اند و فقط از صبح امروز تاکنون بیش از 50 هزار نفر براساس اطلاعات پلیس گذرنامه از مرز مهران خارج شده اند که پیش بینی می شود این مرز از فردا شاهد خروج بیش از 100 هزار نفر باشد.
اوحدی یادآور شد: مرز چذابه هم اکنون در مقایسه با سایر مرزها از ازدحام کمتری برخوردار است و به زائران پیشنهاد می کنیم از این نقطه با توجه به شلوغی سایر مرزها تردد کنند.
وی تاکید کرد که زائران اخبار موثق درمورد روند تردد را از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی، سخنگوی ستاد اربعین و رادیو اربعین دریافت کنند.
3032/6034/ 1650

نظر شما