شناسهٔ خبر: 9421074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی ایلام: زائران اربعین ارز را در شهرهای خود تامین کنند

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی استان ایلام توصیه کرد: زائران اربعین حسینی (ع) قبل از ورود به این استان ارز مورد نیاز خود را برای دریافت ویزا و سفر به عراق از شهرهای مبدا تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

با توجه به اینکه نمایندگی کنشولگری عراق تعرفه روادید را فقط با دلار انجام می دهد زائران اربعین حسینی (ع) درصورت همراه نداشتن ارزبرای خرید و تهیه روادید در ایلام با مشکل مواجه می شوند.
سردارعلی دولتی ظهر سه شنبه در محل پایانه مرزی مهران در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا روند کنونی تردد زائران را از این خروجی خوب توصیف کرد و گفت: 96 ایستگاه کنترل گذرنامه در مرز مهران آماده ارائه خدمت به زائران است.
وی اضافه کرد: فعال سازی همه گیت ها کنترل گذرنامه مرز مهران متناسب با شمار مراجعان انجام می گیرد براین اساس اکنون تعدادی از آنها فعال نشده که در صورت نیاز و افزایش حجم زائران از همه گیت ها استفاده می شود.
وی یادآورشد: تردد خودروهای زائران بسیار روان است و هیچ گونه ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان ایلام نداریم و از طریق پلیس راه نظارت مناسبی بر جاده های منتهی به مرز مهران وجود دارد.
وی افزود: همچنین گشت های انتظامی برای ایجاد نظم و کنترل عبور و مرور وسایط نقلیه در طول مسیر مستقر هستند و در پایانه مرزی مهران نیز با افزایش گیت ها زائران بصورت روان به کشور عراق عزیمت می کنند.
دولتی ادامه داد: این آمادگی در پایانه مرزی مهران وجود دارد که در کمترین زمان ممکن ( کمتر از یک دقیقه) کار گذرنامه و خروج زائران از مرز انجام گیرد.
سردار دولتی تاکید کرد: با توجه به اطلاع رسانی های مکرر همه زائران باید گذرنامه و روادید داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در کشور عراق بتوان با سهولت مشکل آنها را پیگیری و بر طرف کرد.
وی با اعلام اینکه زائران باید برای خروج از کشور عوارض پرداخت کنند، گفت: در صورت تشخیص لغو عوارض یا ویزا این موضوع حتما از توسط مسئولان ارشد کشوری و از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم می رسد.
وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین حجم تردد زائران نسبت به روزهای گذشته متعلق به امروز بوده، به زائران توصیه کرد حتما مقررات کشور عراق را رعایت کنند و با گذرنامه و روادید از مرز خارج شوند.
مراجعه زائران به مرز مهران در روزهای اخیر بیش از 30 هزار نفربوده است.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام کانون اصلی تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است.
در روزهای منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائرعزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشورعراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال افزایش یابد.
3032/6034

نظر شما