شناسهٔ خبر: 9410447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر مسکو در پاریس:

روسیه آماده تشکیل یک مرکز فرماندهی مشترک با فرانسه، آمریکا و ترکیه است

سفیر روسیه در فرانسه از آمادگی مسکو برای تشکیل مرکز فرماندهی مشترک با مشارکت آمریکا، فرانسه و ترکیه برای مقابله با داعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که روسیه آماده است یک مرکز فرماندهی مشترک با مشارکت آمریکا، فرانسه و ترکیه برای مقابله با داعش تشکیل شود. 

بنا بر این گزارش، «الکساندر اورلوف» سفیر مسکو در پاریس امروز چهارشنبه اعلام کرد، روسیه آمادگی دارد تا این مرکز فرماندهی مشترک با فرانسه، آمریکا و ترکیه علیه داعش را هر چه سریعتر ایجاد کند.

روز گذشته موشک‌های هوا به هوای ترکیه، یک جنگنده سوخو24 روسی را در داخل مرز سوریه هدف قرار داده و نابود کردند. ترکیه مدعی بود که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اما مسکو اعلام کرده که این هواپیما به هیچ عنوان وارد مرز ترکیه نشده و در حال عبور از حریم هوایی سوریه به موازات مرز با ترکیه بوده که در چهارکیلومتری داخل مرز سوریه هدف قرار می گیرد.

پیش‌بینی‌ها از تیره شدن روابط آنکارا و مسکو به دنبال این اقدام ترکیه حکایت دارد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که به دنبال بررسی تمام جوانب برای ارائه پاسخی مقتضی به این اقدام آنکارا است.

سفیر روسیه در فرانسه که به این سوال پاسخ می‌داد که با وجود این شرایط آیا مسکو، مشارکت ترکیه در این اقدام را خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: اگر آنها تمایل به این مشارکت داشته باشند،‌قطعا ما خوشحال خواهیم شد.

وی افزود: یک ائتلاف می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. نخست، مسئله هماهنگی است و این مسئله‌ای بسیار مهم است. اما ما آماده هستیم که فراتر نیز برویم و انجام حملات علیه مواضع داعش را با یکدیگر برنامه ریزی کنیم. و پایگاه‌های فرماندهی مشترکی را با مشارکت فرانسه، آمریکا و تمام دیگر کشورهایی که آمادگی مشارکت در این ائتلاف را دارند،‌تشکیل دهیم.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/YLOB19

نظر شما