شناسهٔ خبر: 9421606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسکو اعتراض شدید خود را به سفیر ترکیه ابلاغ کرد

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر ترکیه و ابلاغ اعتراض شدید مسکو به وی در خصوص سرنگونی جنگنده سوخو24 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد،‌ مسکو اعتراض شدید خود را به سفیر ترکیه در روسیه در خصوص حادثه سرنگونی جنگنده سوخو24 ابلاغ کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه،‌ روز گذشته موشک‌های هوا به هوای ترکیه، یک جنگنده سوخو24 روسی را در داخل مرز سوریه هدف قرار داده و نابود کردند. ترکیه مدعی بود که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اما مسکو اعلام کرده که این هواپیما به هیچ عنوان وارد مرز ترکیه نشده و در حال عبور از حریم هوایی سوریه به موازات مرز با ترکیه بوده که در چهارکیلومتری داخل مرز سوریه هدف قرار می گیرد.

یک مقام آمریکایی روز گذشته تائید کرد که هواپیمای روس تنها چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شده و در حالی که در آسمان سوریه به سر می‌برده، هدف قرار گرفته است.

پیش‌بینی‌ها از تیره شدن روابط آنکارا و مسکو به دنبال این اقدام ترکیه حکایت دارد. روسیه اعلام کرده که به دنبال بررسی تمام جوانب برای ارائه پاسخی مقتضی به این اقدام آنکارا است.

روسیه هم اکنون نیز از اتباع خود خواسته تا به دلیل تهدیدات تروریستی از هرگونه سفر به ترکیه خودداری کنند که همین مسئله نیز باعث شده تا عوامل اجرایی تورهای گردشگری روسیه تورهای خود به ترکیه را لغو کنند.

روز گذشته به دنبال وقوع این حادثه ترکیه سفیر روسیه در آنکارا و مسکو نیز کاردار نظامی ترکیه در مسکو را احضار کرده بودند.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/8J0JSP

نظر شما