شناسهٔ خبر: 9399478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

سقوط جنگنده سوخوی روسیه توسط ترکیه /تصاویر+ فیلم

امروز منابع خبری از سقوط یک فروند سوخوی روسیه توسط جنگنده اف-16 ترکیه خبر دادند. در پی آن، تنش در روابط ترکیه و روسیه بالا گرفته و پوتین عواقب این اقدام را بسیار وخیم دانست و تاکید کرد آنکارا از پشت به ما خنجر زد.

صاحب‌خبر -
 دفتر ریاست جمهوری ترکیه از سرنگونی یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز با سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه خبر دادند. در پی این اقدام سرگئی لاوروف سفر خود به آنکارا را که قرار بود فردا (چهارشنبه) انجام شود لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، این جنگنده در حومه استان لاذقیه در شمال غربی سوریه سرنگون شده که ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه مدتی است عملیاتی را برای سرکوب مخالفان در این منطقه آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار گرفته و خلبان‌های آن موفق به بیرون پریدن از هواپیما شده‌اند. روسیه تاکید کرده که هواپیمای روسی به هیچ وجه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و به وسیله سامانه‌های موشکی زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سرنگونی جنگنده روسیه در مرز سوریه اقدامی بسیار خطرناک است و پیامدهای زیادی به دنبال دارد اما هنوز زود است درباره دلایل آن سخن بگوییم.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد جنگنده ای که ای ساعاتی پیش در مرز ترکیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این کشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سو 24 بوده است.

در پی این اقدام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ترکیه یک جنگنده سوخوی این کشور را در استان »لاذقیه«سوریه سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک جنگنده های روسی از نوع«سوخوی 24»امروز-سه شنبه-در سوریه سرنگون شده است.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه اش  به شکل قاطعی نقض حریم هوایی ترکیه توسط این جنگنده را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است که خلبانان این جنگنده موفق به بیرون پریدن از آن شدند و با چتر به زمین فرود آمدند.

در  ادامه این بیانیه آمده است که این جنگنده در ارتفاع 6کیلومتری سرنگون شده است.

این نخستین باری است که از دهه 1950 یک هواپیمای روس یا اتحاد جماهیر شوروی توسط یک عضو پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، سرنگون می شود.


خط پرواز جنگنده روس قبل از سرنگونی توسط ترکیه

 نقشه‌ای که ارتش ترکیه منتشر کرده و می گوید که مسیر حرکت هواپیمای سرنگون شده روسی (خط قرمز رنگ) را نشان می دهد که به حریم هوایی ترکیه وارد شده است.

به گزارش بی بی سی، روسیه اما می‌گوید ثابت می‌کند این هواپیما در حریم هوایی سوریه بوده است.

رسانه‌های دولتی روسیه می‌گویند که هواپیما با یک موشک زمین به هوا توسط شورشیان سرنگون شده است ولی ارتش ترکیه می‌گوید این هواپیما را با دو جت F-16 سرنگون کرده است.




 سی.ان.ان: نگرانی در روابط روسیه با ترکیه و غرب وجود دارد

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا گزارش داد: پیامدهای سقوط جنگنده روسیه از سوی ترکیه، اکنون می تواند نگرانی جدی را در روابط روسیه با ترکیه و غرب بدنبال داشته باشد.

 'متیو چانس' خبرنگار سی.ان.ان از مسکو در گزارشی گفت: بزرگترین و جدی ترین نگرانی، فرای تاثیر احتمالی سقوط این جنگنده بر روابط روسیه و ترکیه و روسیه با ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، سرنوشت دو خلبان روس است.

خبرنگار سی.ان.ان افزود: «منابع نظامی و رسانه های ترکیه مدعی هستند جنگنده های اف-16 ترکیه، جنگنده روسیه را هدف قرار داده اند، اما وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد این جنگنده از زمین (موشک) مورد هدف قرار گرفته است.»

چانس اضافه کرد: نگرانی جدی در مورد سرنوشت دو خلبان روس که در این حادثه به بیرون پریدند وجود دارد، آیا در دست گروه (تروریستی) داعش هستند که در این صورت شرایط را دشوار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: « جنگنده روسیه که در خاک سوریه سقوط کرد و سرنوشت دو خلبان آن، این نگرانی وجود دارد که این حادثه چه تاثیری بر ابعاد مناقشه منطقه ای و فرای آن در روابط روسیه با غرب خواهد داشت.»



























flv




راشاتودی تصاویر ادعایی کشته شدن خلبان روسی را پخش کرد


 شبکه خبری روسی 'راشاتودی' در یک خبری فوری تصاویری از کشته شدن یکی از خلبانان روسی منتشر کرد. در این تصاویر شورشیان مسلح جسد خونین خلبان روسی را محاصره کرده اند.

تلویزیون روسی گزارش داد در این تصاویر افراد مسلح اطراف خلبانی که گفته می شود یکی از دو خلبان جنگنده ساقط شده روسی توسط ترکیه است، ایستاده اند.

راشاتودی گزارش داد که این خلبان بدون حرکت و درحالیکه صورت وی پوشیده از خون است توسط افراد مسلحی احاطه شده است که خوشحالی می کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انتشار این خبر، نوشت: صدایی روی زمینه فیلم شنیده می شود که می گوید «خلبان روسی» و فردی دیگر می گوید «لشکر دهم، خلبان روسی را دستگیر کرد...»











 لحظه تیراندازی تروریست‌های سوری به سمت خلبانان روسی

دو خلبان روسی که پس از ساقط شدن هواپیمایشان با چتر در حال فرود بودند هدف تیراندازی نیروهای شبه‌نظامی مخالف دولت سوریه قرار می‌گیرند.

 در تصاویری که توسط خبرگزاری دوغان ترکیه منتشر شدند دو خلبان نشان داده می‌شوند که با چتر در حال پایین آمدن هستند.

در تصاویر صدای شلیک گلوله به سمت این خلبان‌ها به گوش می‌رسد. یکی از شبه‌نظامی‌ها به زبان ترکی به سایرین می‌گوید: "شلیک نکنید، آنها را اسیر می‌گیریم."


flv



پوتین: آنکارا از پشت به ما خنجر زد

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه هواپیمای روسیه در مرز سوریه و ترکیه وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود، گفت: آنکارا با این کار از پشت به ما خنجر زد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین که در شهر سوچی میزبان پادشاه اردن بود، در کنفرانسی مطبوعاتی با وی به سرنگونی یک فروند جنگنده این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه پرداخت و گفت: هواپیماهای ترکیه صبح امروز با استفاده از موشک‌های هوا به هوا یک فروند جنگنده‌ ما را سرنگون کردند.

پوتین گفت: ما به حملات علیه داعش و تروریسم می‌پردازیم؛ در جایی که تروریست‌ها حضور دارند و همه می‌دانند که در آن منطقه مقادیر زیادی نفت توسط داعش قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: تروریسم و داعش یک پدیده بین‌المللی است که علاوه بر روسیه جهان را نیز تهدید می‌کند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا علیه این پدیده بجنگیم.

پوتین با انتقاد شدید از عملکرد دولت ترکیه گفت: آنکارا از پشت به ما خنجر زد. این اقدام آنها پیامد بسیار وخیمی بر روابط روسیه و ترکیه خواهد گذاشت. ما همواره به ترکیه نه تنها به عنوان یک همسایه بلکه به عنوان یک دوست نگاه می‌کردیم و ارتباط بسیار خوبی با آنها داشتیم اما این تغییر خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: آنکارا به جای اینکه با ما تماس بگیرد بعد از این حادثه با شرکایش در ناتو تماس گرفت و از آنها کمک خواسته آیا ترکیه می‌خواهد ناتو در خدمت داعش حاضر شود؟


 ناتو در تماس نزدیک با آنکارا تحولات را زیر نظر دارد

یک مقام ناتو اعلام کرد که پس از سرنگون ساختن یک جنگنده روسی از سوی ترکیه، سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در تماس نزدیک با آنکاراست و تحولات را زیر نظر دارد.

خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه از بروکسل گزارش داد، ترکیه یک فروند جنگنده روسیه را در مرز با سوریه هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

 این مقام ناتو به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم. ما در تماس با مقامات ترکیه هستیم.


 ترکیه کاردار روسیه را احضار کرد

 یک مقام ترکیه گفت که وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه کاردار روسیه را در پی سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی این کشور توسط جت های جنگنده ترکیه در امتداد مرز این کشور با سوریه، احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا، این نخستین باری است که از دهه 1950 یک هواپیمای روس یا اتحاد شوروی توسط یک عضو پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، سرنگون می شود.

ارتش ترکیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است، اما مسکو این ادعا را رد کرد.


دوما خواستار توقف پروازها میان ترکیه و روسیه شد

معاون دومای روسیه در پی سرنگونی یک جنگنده روسی توسط هواپیماهای نظامی ترکیه در سوریه و اعلام کشته شدن یک خلبان این هواپیما، خواستار توقف پروازهای مسافربری میان روسیه و ترکیه شد.

 «نیکلای لویچف» معاون دومای روسیه امروز (سه شنبه) در نامه ای رسمی به «آلکساندر نرادکو» رئیس سازمان دولتی هواپیمایی روسیه، خواستار توقف پروازهای مسافربری میان روسیه و ترکیه شد.

در نامه این مقام روسی خطاب به رئیس سازمان دولتی هواپیمایی خواسته شده است امکان توقف فوری پروازهای مسافربری میان روسیه و ترکیه تا زمان اتخاذ تدابیر لازم برای رفع هر گونه خطر تروریستی در فرودگاه های این کشور بررسی شود.

این مقام پارلمانی روس همچنین به این نکته که مواضع دولت ترکیه در قبال تروریست ها منفی نیست به عنوان عامل نگران کننده اشاره کرده است.

سالانه بیش از دو میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر می کنند که در صورت اقدام روسیه برای قطع پروازها، می تواند آنکارا را در تنگنا قرار دهد.


 انگلیس حادثه سقوط هواپیمای جنگی روسی را 'بسیار جدی ' خواند

وزارت امور خارجه انگلیس ضمن 'بسیار جدی' توصیف کردن حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در صبح روز سه شنبه در نزدیکی مرز سوریه گفت که لندن از نزدیک جزئیات این اتفاق را پیگیری می کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای، با اشاره به سرنگونی یک فروند هواپیمای روسی در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه گفت: ما به فوریت به دنبال یافتن جزییات بیشتر در مورد این حادثه هستیم.

وی افزود: این کاملا روشن است که این یک حادثه 'بسیار جدی' است اما معقول نیست تا قبل از دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آن اظهار نظر شود.».


کرملین: این حادثه ای بسیار خطرناک است

کاخ کرملین نیز در بیانیه ای اعلام کرد روسیه اطلاعات موثقی در اختیار دارد که نشان می دهد جنگنده روسی در حریم هوایی سوریه سرنگون شده است.

کرملین این حادثه را حادثه ای بسیار خطرناک دانست اما تاکید کرد که هر گونه ارزیابی درباره آن زود است.

 برخی منابع خبری نیز از عبور یک ناو روسی از تنگه «جناق قلعه»واقع در شمال غربی ترکیه خبر دادند.

این منابع افزودند که ناو شماره 125 که «یامال»نام دارد از دریای سیاه وارد دریای مرمره ترکیه شده و پس از آن از طریق تنگه جناق قلعه وارد دریایی اژه شده است.

هنوز مقصد این ناو روسی مشخص نیست.


 داوداوغلو: ترکیه حق دارد در صورت نقض حریم هوایی خود واکنش نشان دهد

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه گفت که این کشور حق نشان دادن واکنش در صورت نقض حریم هوایی آن به رغم هشدارهای مکرر را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داوداغلو این سخنان را پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگنده روس توسط هواپیمای جت جنگنده ترکیه در امتداد مرز این کشور با سوریه بیان کرد.
داوداوغلو در آنکارا گفت: جهان باید بداند که ترکیه به هر اقدام ضروری برای تضمین امنیت این کشور دست خواهد زد.


بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه

ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده روسی توسط دو جنگنده اف16  ترکیه سرنگون شده است.

در این بیانیه آمده است که هواپیمای روسی بر اساس قواعد درگیری و پس از بی توجهی به هشدار ارتش ترکیه برای دور شدن از حریم هوایی ترکیه سرنگون شده است.

در ادامه بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه آمده است که ارتش ترکیه پیش از سرنگونی جنگنده روسی 10 بار به آن هشدار داده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که به آنکارا درباره تغییر زمان دیدار «سرگئی لاوروف»وزیر خارجه روسیه از ترکیه در پی سرنگونی جنگنده روسی در سوریه هیچ اطلاعی داده نشده است.



 ترکیه نمایندگان سیاسی کشورهای عضو دائم شورای امنیت را فراخواند

یک مقام دولت ترکیه گفت که وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه نمایندگان سیاسی 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای توجیه آنان درباره سرنگونی هواپیمای جت جنگنده روسیه فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیران و نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس در پی سرنگونی هواپیمای جنگی روس در امتداد مرز ترکیه با سوریه و واکنش خشم آلود مسکو به این حادثه، به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شدند.


 لغو نشست استانبول و منع سفر به ترکیه

 وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در هدف قرار دادن یک هواپیمای جنگی این کشور در سوریه، نشست وزیران خارجه دو کشور در قالب «شورای راهبردی» را لغو کرد و شهروندان روس را از سفر به ترکیه منع کرد.

 «سرگئی لاوروف» امروز (سه شنبه) این تصمیم را اعلام کرد.

لاوروف با اعلام اینکه احتمال وقوع حمله تروریستی در ترکیه کمتر از مصر نیست از شهروندان روسی خواسته از سفر به این کشور خودداری کنند.


 کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار در پی حمله به هواپیمای جنگی روس

 ارزش لیر ترکیه در برابر دلار روز سه شنبه در پی سرنگون شدن یک فروند جت جنگنده سوخو-24روس توسط ترکیه در مرز این کشور با سوریه، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی «مارکت واچ»، ارزش لیر ترکیه با کاهشی به میزان 1.1 درصد در برابر دلار به 2.88 رسید که بیشترین میزان کاهش روزانه آن در 20 روز اخیر به شمار می رود.

این در حالیست که لیر دوشنبه شب در برابر دلار به بهای 2.85 معامله شد.

کاهش ارزش لیر در هنگامی رخ داد که بهای بسیاری از ارزهای کشورهای دارای بازارهای در حال شکوفایی از جمله روسیه در برابر دلار افزایش یافته است.

ارزش روبل روسیه با 0.3 درصد افزایش در برابر دلار از 66.37 در دوشنبه شب به 66.127 در روز سه شنبه رسید.


 تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت ترکیه در مسکو برقرار شد

 یک منبع هیات دیپلماتیک ترکیه در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که تدابیر امنیتی در اطراف سفارت ترکیه در مسکو افزایش یافته است.

به گزارش  خبرگزاری ایتارتاس، براساس اعلام این منبع، چندین مامور در اطراف این ساختمان مستقر شده اند. اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت ترکیه در مسکو به دنبال حادثه سقوط جنگنده روسیه در مرز ترکیه با سوریه انجام شده است.



 رییس جمهور چک:سرنگونی جنگنده روسی،فرضیه همکاری ترکیه و داعش را تقویت می کند

 رییس جمهوری چک روز سه شنبه ضمن محکومیت سرنگوی جنگنده روسیه توسط ترکیه، تاکید کرد که این اقدام آنکارا فرضیه همکاری ترکیه و داعش را تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «میلوش زِمان» گفت: بدون شک سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه که در عملیات علیه گروه داعش در سوریه مشارکت داشت، اوضاع منطقه را بحرانی تر خواهد کرد.

رییس جمهوری چک افرود: برخی موارد زمزمه هایی درباره همکاری ترکیه و افراط گرایان گروه داعش به گوش می رسد و با این اقدام، باید در انتظار وخیم تر شدن بحران منطقه بود.

رییس جمهوری چک که در تلویزیون دولتی این کشور صحبت می کرد، گفت که این اقدام آنکارا، فرضیه همکاری ترکیه و گروه افراطی داعش را تقویت می کند.


 مسئول ترکمان ها در سوریه: ما با گلوله خلبانان روس را کشتیم

مسئول تیپ ترکمان‌ها در سوریه اعلام کرد که آنها دو خلبان هواپیمای روسی را که توسط ترکیه در سوریه سرنگون شد، با گلوله کشتند.

معاون فرمانده تیپ ترکمان‌ها در سوریه اعلام کرد: نیروهای ما با گلوله دو خلبان روس را که با چتر پس از سرنگونی هواپیمایشان فرود آمدند، کشتند.

 شبکه خبری تلویزیونی «ار ب کا» در روسیه اعلام کرد که منابع شبه نظامی ضد سوری اعلام کردند که خلبانان هواپیمای هدف شلیک نظامیان ترکیه، هنگام فرود با چتر در رگبار مردان مسلح کشته شدند.



 دمشق سرنگونی هواپیمای روس را به عنوان جنایت تازه تروریست ها و حامیانشان محکوم کرد

 وزیر اطلاع رسانی سوریه روز سه شنبه گفت که سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جنگی روسیه، جنایت تازه ای است که به پیشینه گروه های تروریستی که در سوریه می جنگند و همچنین کشورهایی که از این گروه ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، افزوده خواهد شد.


به گزارش آسوشیتدپرس، «عمران الزعبی» به صورت مشخص در این مورد به ترکیه، عربستان و قطر اشاره کرد که سرسخت ترین حامیان گروه های تروریستی هستند که در سوریه برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری این کشور از قدرت می جنگند.


 کشتی جنگی روسیه از آب های ترکیه در تنگه داردانل عبور کرد

 یک کشتی جنگی روسیه روز سه شنبه تنگه داردانل در آب های ترکیه را به سمت دریای مدیترانه پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری حریت ، در پی حمله جنگنده های F-16 ارتش ترکیه به جنگنده روسی با ادعای نقض حریم هوایی این کشور که سبب سرنگونی این هواپیما شد، یک کشتی جنگی روسی از مسیر تنگه داردانل وارد دریای مدیترانه شد.

کشتی جنگی روسی موسوم به «یامال» پس از سقوط جت سوخو24 روسی توسط جنگنده های ارتش ترکیه در نزدیکی مرز سوریه، وارد تنگه داردانل در شمال غربی ترکیه شد.

هنوز در مورد علت عزیمت این کشتی به دریای مدیترانه اطلاعی در دست نیست و مقام های روسیه و ترکیه نیز در این باره اظهار نظری نکرده اند.


واکنش اتحادیه اروپا

رئیس اتحادیه اروپا نیز در پی این واقعه خواستار آرامش طرف های درگیر به دنبال حادثه سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه شد.

«دونالد تاسک» در توییتی اعلام کرد: در این شرایط خطرناک پس از سرنگون شدن جنگنده روسیه در مرز ترکیه- سوریه، لازم است همگان آرامش خود را حفظ کنند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپانیز ضمن اعلام اینکه «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این باره مذاکره کرده، گفت: لازم است از تشدید تنش ها جلوگیری به عمل آید.

کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که با دقت نظاره گر تحولات مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه است و می خواهد بداند که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است.


 هشدار سازمان ملل در مورد پیامدهای حادثه سقوط جنگنده روسیه

سخنگوی سازمان ملل در ژنو هشدار داد که حادثه سقوط جنگنده روسیه در مرز سوریه- ترکیه می تواند جنگ علیه تروریسم در سوریه را پیچیده کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احمد فوزی مدیر مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل مسقر در ژنو اعلام کرد که وی در جریان وقوع این حادثه قرار گرفته است. این مقام سازمان ملل هشدار داد که این حادثه ممکن است روند مقابله با تروریسم در سوریه را پیچیده کند.

فوزی تصریح کرد: کشورهایی که در جنگ علیه تروریسم مشارکت دارند باید از تمامی قوانین بین المللی تبعیت کنند و همه اقداماتشان در راستای حاکمیت قانون باشد.


نشست امنیتی فوق العاده ترکیه با حضور «اردوغان»

دفتر رئیس جمهور ترکیه از تصمیم به تشکیل نشست امنیتی فوق العاده مقامات بلندپایه این کشور با رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر رئیس جمهور ترکیه با انتشار بیانیه ای از تشکیل نشست امنیتی فوق العاده در این کشور با حضور مقامات بلندپایه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه قرار است نشست امنیتی فوق العاده ای را با حضور «احمد داود اوغلو» نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و شماری از وزراء کابینه جدید این کشور برگزار کند.

بر اساس این بیانیه، نشست امنیتی مذکور برای بررسی پیامدهای سرنگون کردن جنگنده روسیه توسط آنکارا برگزار می شود.


نظر شما