شناسهٔ خبر: 68150015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بایدن:

جنگ غزه به راحتی می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر ضرورت رسیدن به یک توافق برای استقرار آتش بس در غزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در حالی که ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران و تشدید نسل کشی فلسطینیان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی آشکارا نشان می‌دهد مقامات تل آویو حاضر به پذیرش صلح و پایان توحش نیستند، اما کاخ سفید امیدوار است بتواند با پایان بخشیدن به این منازعه دستاوردی برای خود پیش از انتخابات ماه نوامبر آمریکا بدست آورد.

بر این اساس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس اعلام کرد: بر این باورم توافق برای استقرار آتش بس در غزه پیش از پایان دوره سکانداری من در کاخ سفید همچنان امکان پذیر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح صلح مطرح شده از سوی ما از سوی گروه هفت، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر طرف‌ها مورد حمایت و تأیید قرار گرفته است. این طرح همچنان قابلیت اجرایی شدن دارد. من هر روز در حال کار بر روی این موضوع هستم و تمامی تیم من به دنبال اجرایی کردن آن هستند تا شاهد گسترش این منازعه به یک جنگ منطقه‌ای نباشیم. وقوع یک جنگ منطقه‌ای به سهولت امکان پذیر است.

با این حال، بایدن به کارشکنی رژیم صهیونیستی و مخالفت مقامات صهیونیست با استقرار آتش بس در غزه اشاره‌ای نکرد.

پیش از این، مقامات صهیونیست آشکارا با هر گونه توافق با حماس مخالفت کرده بودند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است با توافقی که ذیل آن حماس همچنان در غزه بر قدرت باقی بماند موافقت نخواهد کرد.

نظر شما