شناسهٔ خبر: 67564729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ادعاهای متناقض و واهی نتانیاهو:

هر توافقی با حماس باید شامل ادامه جنگ در غزه باشد!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای متناقض و واهی جدیدی درباره مذاکرات آتی با حماس مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه جامعه صهیونیست به شدت بر رسیدن به توافق با حماس به منظور تبادل اسرا تاکید دارد اما کابینه راستگرای نتانیاهو طور دیگری فکر می‌کند.

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هر توافق صلحی در غزه با حماس باید شامل ادامه جنگ در این باریکه به منظور رسیدن ما به اهدافمان باشد!

در بیانیه نتانیاهو، وی لیست بلند بالایی در این زمینه ارائه کرده است که به گفته وی این موارد غیرقابل مذاکره در مذاکرات آتی در دوحه و قاهره خواهند بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد: هر توافقی با حماس باید شامل توقف قاچاق تسلیحات به حماس از طریق مرز مصر با غزه باشد. همچنین نباید هزاران رزمنده حماس به شمال نوار غزه بازگردند.

همچنین تل آویو در نظر دارد بالاترین شمار اسرای خود را در همان مرحله نخست توافق صلح از بند حماس آزاد کند.

با شروط مطرح شده از سوی تل آویو، آشکارا مشخص شد این رژیم تمایلی برای رسیدن به توافق با حماس ندارد زیرا بدیهی است آزادی اسرا بدون عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه و رسیدن به یک توافق آتش بس دائمی به معنای از دست رفتن قابلیت چانه زنی حماس و دست باز رژیم صهیونیستی برای ویرانی بیشتر غزه است.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است مقامات دولت بایدن تلاش می‌کردند طرح صلح مطرح شده از سوی آمریکا را طرح صلح رژیم صهیونیستی معرفی کنند. این در حالی است که مقامات صهیونیست با این طرح مخالف هستند و تاکنون به دلیل مخالفت حماس با آن، مخالفت آشکار خود را با این طرح اعلام نکرده بودند. اکنون که حماس نیز این طرح را پذیرفته است، مقامات تل آویو به دنبال سنگ اندازی در روند مذاکرات هستند.

نظر شما