شناسهٔ خبر: 9388696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر اطلاعات: اربعین امسال، تجلی همدلی و هم زبانی است

اهواز - ایرنا - وزیر اطلاعات در پایانه مرزی چذابه در خوزستان گفت: اربعین حسینی امسال، حماسه ملی و تجلی همدلی و هم زبانی است که در خدمت به زائران اربعین، نمود عینی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدمحمود علوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه با تقدیر از همه خادمان اباعبدالله الحسین که شبانه روز در مرزهای شلمچه و چذابه مشغول خدمت رسانی خالصانه زائران هستند اظهار کرد: روند تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز چذابه، شلمچه و مهران به لحاظ نظم و انضباط و روان بودن تردد قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.
وی ادامه داد: برای روان کردن تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز رسمی کشور، هماهنگی بین بخشی و فرابخشی با مسئولان دستگاه های اجرایی و مسئولان دولت عراق انجام شده و این هماهنگی ها و آمادگی ها سبب شده امسال با کمترین مشکلات روبه رو باشیم.
حجت الاسلام علوی افزود: در ماه های اخیر هماهنگی امنیتی و انتظامی با مسئولان دولت عراق برای خدمت رسانی به زائران در آن سوی مرز و تامین امنیت آنان انجام شده و به لطف الهی این همکاری ها در بالاترین سطح انجام می شود.
وزیر اطلاعات ابراز امیدواری کرد: کار بازگشت زائران اربعین حسینی با همین شکل مناسب و در کمال آرامش انجام، و زائران عزیز به سلامت به کشور بازگردند.
وی با تقدیر از موکب داران که به صورت خودجوش مشغول خدمات رسانی بهداشتی، حمل و نقل، تغذیه و اسکان هستند گفت: از این همدلی و مشارکت که همه دست به دست هم داده اند و برای راحتی زائران همه پای میدان آمده اند خوشحال و خرسند هستیم.
حجت الاسلام علوی روند تردد زائران را روان و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: در بازدید از مرزها شاهد این وضعیت مناسب بودیم.
وزیر اطلاعات در بازدید از پایانه مرزی چذابه از زیرساخت ها و امکانات این پایانه مرزی دیدن و از دست اندرکاران خدمات رسانی به زائران تقدیر کرد.
حجت الاسلام علوی همچنین در دیدار صمیمانه با تعدادی از موکب داران مستقر در پایانه مرزی چذابه به زبان عربی با آنان گفت و گو و از تلاش شبانه روزی آنان در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.
وزیر اطلاعات در دیدار با فرمانده مرزبانی خوزستان، فرماندار دشت آزادگان، امام جمعه سوسنگرد و مدیرکل حج و زیارت خوزستان در جریان اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.
6065/3004/ 6037

نظر شما