شناسهٔ خبر: 9385468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زائران ویزا و گذرنامه را در مبدا تهیه کنند

آبادان - ایرنا - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان خوزستان از زائران اربعین حسینی که قصد حضور در این آیین در کربلا را دارند خواست، بدون گذرنامه و ویزا راهی مرزهای خروجی نشوند و این مدارک را در شهر خود تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رحمان موسوی روز سه شنبه در مرز شلمچه در گفت وگو با ایرنا از هموطنانی که برای ایام اربعین حسینی، مرز بین المللی شلمچه و چذابه را برای عزیمت به عراق انتخاب می کنند، خواست بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند.
وی افزود: لازم است، زائران اربعین حسینی روادید خود را از دفاتر رسمی و نمایندگی های حج و زیارت محل سکونت تهیه کرده و با همراه داشتن ویزا و گذرنامه معتبر برای خروج از مرز به این مبادی مراجعه کنند.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه دریافت ویزا در مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام و افزایش تقاضای ویزا، مشکلاتی برای زائران پیش می آورد، گفت: توصیه و تاکید این است که زائران از شهرهای محل اقامت خود ویزا تهیه کنند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان از زائران خواست با رعایت موارد ایمنی در سفر به عتبات عالیات، در صورت بروز هرگونه مشکل، پلیس را در جریان بگذراند.
مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از محل تردد زمینی زائران اربعین است.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
2077/3015/6125

نظر شما