شناسهٔ خبر: 9360097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شهردار چذابه:

۹۰ درصد پذیرایی زائران اربعین توسط مردم انجام می‌شود

گروه اجتماعی: خدمات رسانی و پذیرایی به زائران اربعین حسینی توسط ۱۰۵ موکب مردمی به‌صورت خودجوش انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد صفری شهردار چذابه با بیان اینکه 90 درصد کار پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه توسط مردم و هیات های عزاداری انجام می شود، اظهار کرد: خدمات‌رسانی و پذیرایی به زائران اربعین حسینی توسط 105 موکب مردمی به طول یک و نیم کیلومتر در اطراف مرز چذابه به صورت خودجوش انجام می شود.

وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی و سازمان های خدمات رسانی در مرز چذابه، کار ساماندهی زیرساخت ها را انجام می دهند ولی نقش مشارکت های مردمی بسیار برجسته و پررنگ است.

صفری با اشاره به اینکه امسال و با تدبیر استاندار خوزستان و هدایت علمای استان به ویژه آیت الله موسوی جزایری، ستاد اربعین حسینی با هدف خدمت رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی کار خود را آغاز کرده است افزود: با هماهنگی و تعامل بیشتر مردم و دستگاهها، سطح خدمات رسانی به زائران مطلوب تر و منسجم تر شده است.

شهردار چذابه تصریح کرد: زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، جاده و امکانات لازم در پایانه مرزی چذابه فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به روند کند صدور ویزا در سوسنگرد و اهواز ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده با تهیه تجهیزات جدید، روند صدور ویزا سرعت پیدا کند. حرکت کاروان های اربعین حسینی از هفته گذشته به تدریج از مرزهای چذابه و شلمچه آغاز شده و تاکنون حدود 60 هزار زائر از مرز چذابه به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شدند.

پیش‌بینی شده دو میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شوند. مرز بین‌المللی چذابه و مرز شلمچه دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است.

نظر شما