شناسهٔ خبر: 9383946 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

ارائه خدمات درمانی به زائران از سوی 60 پزشک در کربلا/ برپایی چادرهای امدادی هلال‌احمر در کربلا؛ از فردا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از پرواز دومین تیم پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران شامل 60 پزشک، پرستار، کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت، امدادگر و تکنسین اورژانس به عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از پرواز دومین تیم پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران شامل 60  پزشک، پرستار، کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت، امدادگر و تکنسین اورژانس به عتبات عالیات خبر داد. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، سیدعلی‌ مرعشی با اشاره به این که تیم دوم پزشکی هلال‌احمر، امروز وارد کربلا می‌شود، گفت: بر این اساس کادر درمانی در چادرهای هلال‌احمر ایران در باب قبله و شارع بغدادی مستقر شده و از امروز در شیفت‌های 24 ساعته به زائران ارائه خدمت خواهند کرد.
وی با اشاره به این که تیم راه‌انداز هلال‌احمر ایران پنج‌شنبه گذشته وارد عراق شده است، گفت: به علاوه نخستین تیم درمانی هلال‌احمر ایران نیز اول آذر عازم عراق شده است تا خدمات درمانی لازم را به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در 4 درمانگاه هلال‌احمر ایران در نجف و کربلا و در چادرهای بین‌راهی ارائه دهند.
وی با اشاره به این که 85 تن دارو و تجهیزات درمانی به عراق ارسال شده است، گفت: علاوه بر این تیم درمانی اعزامی هلال‌احمر ایران شامل 80 نفر برای استقرار در درمانگاه‌های هلال‌احمر در نجف و کربلا و تیم 155 نفری برای استقرار در پایگاه‌های ارائه خدمات درمانی بین‌راهی نیز دو روز پیش وارد نجف شده است.
لازم به ذکر است 180 تن از پزشکان و کادر درمانی هلال‌احمر ایران در بیمارستان کوت و در مسیر زائران از مهران به نجف مستقر شده و علاوه بر آن تیم درمانی هلال‌احمر ایران در 14 چادر در مسیر نجف به کربلا، در 14 چادر در محل اسکان زائران در کربلا و 11 چادر در محل اسکان زائران در نجف و 4 درمانگاه هلال احمر در نجف و کربلا ارائه خدمت خواهند کرد.

نظر شما