شناسهٔ خبر: 9362825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

85 تن دارو بمنظور خدمت رسانی به زائران اربعین به عراق ارسال شده است

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، از ارسال 85 تن دارو به عراق بمنظور خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: امروز(دوشنبه) نیز تعدادی چادر امدادی به عراق ارسال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سیدعلی مرعشی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نخستین تیم درمانی هلال احمر ایران پیشتر وارد عراق شده تا خدمات درمانی لازم را به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در چهار درمانگاه هلال احمر ایران در نجف و کربلا و در چادرهای بین راهی ارائه دهد.
وی ادامه داد: تیم دوم درمانی هلال احمر نیز فردا(سه شنبه) وارد عراق خواهد شد.
مرعشی تصریح کرد: بر این اساس تیم درمانی هلال احمر ایران در 14 چادر در مسیر نجف به کربلا، در 14 چادر در محل اسکان زائران در کربلا و 11 چادر در محل اسکان زائران در نجف و چهار درمانگاه هلال احمر در نجف و کربلا ارائه خدمت خواهند کرد.
رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، تعداد کادر بهداشتی درمانی جمعیت هلال احمر اعزامی به عراق را 950 نفر اعلام کرد و افزود: به زائران توصیه می کنیم برای مبتلا نشدن به بیماری وبا، توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
مرعشی درباره شیوع بیماری وبا در عراق گفت: بر اساس اعلام مسوولان بهداشت عراق، تاکنون 4500 عراقی به وبا مبتلا شده اند که این افراد در شهرهای غیر از کربلا و نجف مستقر هستند.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه در ایام اربعین به علت حرکت جمعیت نمی توان مطمئن شد که زائران ایرانی از ابتلا به وبا در امان هستند، افزود: بروشورهایی با محتوای توصیه های بهداشتی در مناطق مرزی در اختیار زائران قرار می گیرد.
اجتمام ** 3377 ** 1071

نظر شما