شناسهٔ خبر: 9381142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل حمل و نقل خوزستان:

تمهیدات روان‌سازی عبور زوار در پایانه مرزی شلمچه و چذابه فراهم است

گروه اجتماعی: مصدقی گفت: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسانی در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه مشغول به‌کار هستند و امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت تردد زائران به خوبی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مسعود مصدقی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی خوزستان، گفت: تمام تمهیدات لازم برای روان‌سازی عبور زوار در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه انجام شده است و در حال حاضر هیچ مشکلی برای تردد زائرین وجود ندارد.

مصدقی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسانی در 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه مشغول به کار هستند و امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت تردد زائران به خوبی فراهم شده است.

وی افزود: به‌منظور تسریع امر عبور و مرور زائرین از مرزها تعداد گیت‌های پایانه‌های مرزی به 48 گیت رسیده تا هیچ مشکلی در مرزها جهت تردد وجود نداشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی خوزستان گفت: به لحاظ حمل و نقل عمومی ظرفیت‌سازی لازم انجام شده است تا به هر تعداد اتوبوس، مینی بوس و خودروی سواری که نیاز باشد، در اختیار زوار قرار بگیرد و همچنین، در مرز شلمچه می‌توان از ظرفیت ریلی نیز به خوبی بهره برد.

مصدقی ادامه داد: به منظور تردد آسان تصمیم گرفته شد تا زائرین ماشین‌های خود را در پارکینگ‌ها قرار دهند و ادامه مسیر را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنند و برای استفاده از ظرفیت مواکب نیز بخشی از مسیر را به صورت پیاده بروند.

وی بیان کرد: ایجاد نمازخانه متناسب با ظرفیت زوار و افزایش نیروهای خدماتی در 2 پایانه مرزی از دیگر اقدامات انجام شده در مورد تردد زوار بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی خوزستان با اشاره به آمار تردد زائران تا یکم آذرماه عنوان کرد: 17 هزار و 969 نفر از مرز چذابه و 26 هزار و 300 نفر از مرز شلمچه خارج شده و به سمت عراق رفته‌اند.

مصدقی عنوان کرد: به هم‌وطنان پیشنهاد می‌کنیم تا مرز عبوری خود به کربلا را از بین مرزهای چذابه و شلمچه انتخاب کنند زیرا این مرزها نسبت به مرز مهران دارای امکانات و ظرفیت‌های بهتری برای خدمات رسانی به زوار هستند.

نظر شما