شناسهٔ خبر: 9378837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

6 ماه حبس؛ جریمه سفر بدون گذرنامه به عراق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان این‎که زائران فاقد گذرنامه و ویزا در کشور عراق به عنوان متخلف شناسایی می‎شوند، گفت: این افراد از سوی دولت عراق به مدت 6 ماه زندانی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت :


به گزارش پانا از خوزستان ، سیدرحمان موسوی ، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه ناجا در مرز شلمچه اظهار کرد: این قرارگاه ضمن انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی و رصد تهدیدها و آسیب‎هایی که می‎تواند برای زائران در کشور همسایه ضرر و زیان داشته باشد، هشدارهای انتظامی و اجتماعی را در قالب بروشور و همچنین از طریق رومینگ مرزی و به کمک اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به زائران منتقل می‌کند؛ در این جهت به محض ورود زائران به مرز، هشدارهای اجتماعی و انتظامی ما بر روی صفحه گوشی‎های همه زائران ظاهر می‎شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دستگاهی جهت انتقال تصایر و هشدارهای معاونت اجتماعی برای زوار از طریق دستگاه بلوتوث فراهم شده و به محض آن زائران وارد مرز می‎شوند با بنرهایی مبنی بر فعال کردن بلوتوث‌هایشان مواجه می‎شوند. این دستگاه قادر است در هر دقیقه 4000 گوشی همراه را پشتیبانی کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان عنوان کرد: همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک ممکن است به عنوان یک تهدید برای زائران ایرانی در عراق تلقی شده و مشکلاتی ایجاد کند که به منظور پیشگیری از این مشکلات، از زائران خواسته شده در سفر اربعین تنها گذرنامه و ویزا همراه خود داشته باشند.

وی توصیه کرد: زائران هیچ‎گونه اشیا قیمتی از جمله طلا و زیورآلات را همراه خود نداشته باشند، در مسیر سفر اربعین از افراد ناشناس و خوردوهای گذری هیچ‌گونه مواد غذایی دریافت نکنند و تنها از موکب‎ها و مراکز شناسایی‌شده غذا تهیه کنند؛ موکب‎ها از قبل سازمان‌دهی شده و دارای شناسنامه هستند.

موسوی تصریح کرد: زائران تلاش کنند در کشور عراق به صورت گروهی تردد کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک و ناشناس بلافاصله موضوع را با ماموران پلیس‎ محلی در میان گذاشته و فرد مشکوک را معرفی کنند.

وی با بیان این‎که عبور از مرز و ورود به کشور عراق مشروط به داشتن گذرنامه و ویزای عراقی است، افزود: چنانچه زائران هر یک از این اقلام را نداشته باشند، اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با تأکید بر این که امور مربوط به ویزا هیچ ارتباطی به پلیس ندارد، بیان کرد: صدور و تهیه ویزا و محل توزیع آن به دسنگاه پلیس ارتباطی ندارد و زائران باید از طریق کنسولگری‎ها و نمایندگی‎ها جهت گرفتن ویزا اقدام کنند.

موسوی گفت: امور مربوط به گذرنامه نیز بر عهده دفاتر پلیس 10+ و اداره گذرنامه پلیس است که اگر مردم در ساعات صبح اقدام کنند، گذرنامه تا بعد از ظهر در اختیار آنان خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: چنانچه زائران فاقد مدارک ذکر شده باشند و به عراق سفر کنند، به عنوان متخلف در کشور عراق شناسایی می‎شوند و به مدت 6 ماه به زندان‎های کشور عراق منتقل خواهند شد.

 

نظر شما