شناسهٔ خبر: 9363209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روابط عمومی اداره کل بندر خرمشهر اعلام کرد

استقبال زائران اربعین حسینی از مسیر دریایی بندر خرمشهر- بصره

با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، زائران عتبات عالیات برای تردد به کشور عراق از مسیر دریایی بندر خرمشهر به مقصد بندر بصره استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرمشهر، امسال اعزام زائران اربعین حسینی از طریق این مسیر دریایی، روزانه با استفاده از سه فروند شناور با ظرفیت تجمیعی 540 نفر صورت می‌گیرد.

اعزام زائران از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده است.

سفرهای دریایی به مقصد بصره تا تاریخ چهارم آذرماه، روزانه دو بار انجام می‌شود و از پنجم آذرماه تا ایام اربعین به سه سفر در روز افزایش می‌یابد، همچنین در صورت استقبال زائران امکان افزایش سفرها وجود دارد.

بندر خرمشهر به‌منظور رفاه حال زوار و خدمات‌رسانی مطلوب، تمهیدات لازم را اندیشیده و براین اساس به‌منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی در پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج‌فارس و مرز شلمچه برپا کرده است.

مسافت بندر خرمشهر تا بندر بصره 12 مایل است که مدت‌زمان سفر، تقریباً یک ساعت به طول می‌انجامد.

گفتنی است در ایام اربعین سال گذشته، تردد سه هزار و 435 نفر از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره به ثبت رسید که پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری از این مسیر دریایی صورت گیرد.

یادآور می‌شود، پایانه بین‌المللی خلیج‌فارس با برخورداری از دو پست اسکله و ظرفیت خدمات‌رسانی به یک هزار و 200 زائر در روز، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پایانه‌های مسافری دریایی منطقه شناخته می‌شود.

نظر شما