شناسهٔ خبر: 9354725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آمادگي اعزام دريايي روزانه ۱۶۵۰ زائر به عراق

موج- خوزستان- مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر از آمادگي اعزام دريايي روزانه ۱۶۵۰مسافر به عراق در ايام اربعين خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر با اشاره به سفرهاي دريايي از خرمشهر به بصره در آستانه اربعين حسيني اظهار کرد:طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته دو کشتي ۲۳۵ نفره و يک کشتي ۷۱ نفره براي انتقال زائران به بصره به مناسبت ايام اربعين در نظر گرفته شده است.
عادل دريس افزود: همچنين با برنامه‌ريزي صورت گرفته مسير مسافري خرمشهر- کويت توسظ کشتي‌راني والفجر در ايام منتهي به اربعين حسيني کنسل شده تا در مجموع سه کشتي خدمات مربوط به نقل و انتقال مسافران عراق را ارائه دهند.
مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر با بيان اينکه در هفته جاري براي هر کشتي روازنه يک سفر به بصره برنامه ريزي شده است گفت: طبق هماهنگي انجام شده از هفته آينده به دليل نزديک شدن به اربعين حسيني هر کشتي روزانه دو سفر به بصره خواهد داشت که در مجموع ۶ سفر در روز مي‌شود اما به تناسب تقاضا آمادگي براي سه سفر در روز براي هر کشتي وجود دارد.
وي از آمادگي بندر خرمشهر براي اعزام روزانه ۱۶۵۰ مسافر به عراق از طريق حمل و نقل دريايي در صورت وجود تقاضا خبر داد و گفت:مشکلات اصلي ما در سمت عراق است؛ چراکه بندر بصره اسکله مناسبي ندارد و همچنين خروج زائران از سمت عراق با تاخيرات زيادي مواجه مي‌شود.
مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: به منظور برنامه‌ريزي هرچه بهتر براي انتقال زائران به عراق جلسات متعددي با حضور همه نهادهاي مربوط در محل فرمانداري و اين بندر برگزار شد.
دريس گفت: از ابتداي امسال حدود ۱۰ هزار مسافر از طريق حمل و نقل دريايي به عراق و حدود ۲۲ هزار مسافر نيز به کويت منتقل شدند.

نظر شما