شناسهٔ خبر: 9362702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:

ثبت نام یک میلیون و 350 هزار زائر در سایت سماح/صدور 750 هزار ویزا/مهلت ثبت نام در سایت تا فردا بعد از ظهر/ارائه مدارک تا پنج شنبه/زائران با خود پلاک شناسایی همراه داشته باشند

خبرگزاری میزان- نظافتی بابیان اینکه زائران تا فردا ساعت 16 بعد ازظهر، مهلت ثبت نام در پیاده روی اربعین توسط سایت سماح را دارند، بیان کرد: کسانی که تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده اند تا روز پنج شنبه، فرصت دارند مدارک خود را به مراکز زیارتی ارائه دهند.

صاحب‌خبر -
ثبت نام یک میلیون و 350 هزار زائر در سایت سماح/صدور 750 هزار ویزا/مهلت ثبت نام در سایت تا فردا بعد از ظهر/ارائه مدارک تا پنج شنبه/زائران با خود پلاک شناسایی همراه داشته باشند
محسن نظافتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان،درباره آخرین اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 350 هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. همچنین برای 750 هزار زائر ویزا صادر شده که از این تعداد 500 هزار عدد مربوط به سامانه سماح بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه زائران تا فردا ساعت 16 بعد ازظهر مهلت ثبت نام در پیاده روی اربعین توسط سایت سماح را دارند، بیان کرد:کسانی که تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده اند تا روز پنج شنبه، فرصت دارند مدارک خود را به مراکز زیارتی ارائه دهند.

نظافتی همچنین درمورد صدور ویزا اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین حسینی، مسئولیت صدور ویزا با وزارت خارجه است، در واقع اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته و در تلاشیم تا صدور ویزا سرعت بیشتری بگیرد، به طوری که باید 30 درصد افزایش یابد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود:طبق فتوای مراجع تقلید 10 روز اربعین محسوب شده است و کسانی‌که ویزا برایشان به موقع صادر شود، می توانند بعد از اربعین نیز اعمال زیارتی را به جا بیاورند.

وی در خاتمه به زائران توصیه کرد پلاکی را با مشخصات فردی و کد ملی به همراه داشته باشند که درصورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما