شناسهٔ خبر: 9345017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

مردم از مراجعه به نمایندگی سفارت عراق خودداری کنند / ثبت‌نام 58 هزار نفر زائر اربعین در 3 استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم از مراجعه به نمایندگی سفارت عراق خودداری کنند، گفت: تا روز جمعه 35 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری امروز در بازدید از روند صدور ویزا برای زائران اربعین در دفتر نمایندگی سفارت عراق در تبریز اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه حج و زیارت استان و نمایندگی سفارت عراق، صدور ویزا در دو روز گذشته سرعت گرفته و ان‌شاءالله در فرصت باقی‌مانده برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند ویزا صادر خواهد شد.

وی افزود: بر اساس راهکار تعیین شده، مشتاقان زیارت اربعین فقط باید به کارگزاری‌های سازمان حج و زیارت استان مراجعه کنند و دفتر نمایندگی سفارت عراق امکان ارایه خدمات به افراد را ندارد.

شبستری با اشاره به این که مراجعه مردم به این دفتر روند کار را با مشکل مواجه می‌کند، از ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح خواست روند صدور ویزا را از طریق کارگزاری‌ها پیگیری کنند.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی هم در این بازدید گفت: ثبت‌نام مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و افراد می‌توانند در گروه‌های حداکثر 20 نفری ثبت‌نام کنند.

امیر روحی ملکی با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان استان‌های شمال غرب کشور در سامانه سماح، گفت: تا روز جمعه 35 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی، 16 هزار نفر در آذربایجان غربی و 7 هزار و 600 نفر در اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از صدور 21 هزار ویزا برای زائران این سه استان تا روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به همکاری مطلوب سفارت عراق، پیش‌بینی می‌کنیم که با صدور شش هزار ویزا در روز تا پایان هفته برای تمام ثبت‌نام کنندگان ویزا صادر شود.

انتهای پیام/60002/گ/چ3000

http://fna.ir/ECPHNV

نظر شما