شناسهٔ خبر: 9333947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام کاروان های اردویی راهیان نور کشور به مناطق عملیاتی تا 16 آذر متوقف شد

ایلام - ایرنا - مسئول کاروان های اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: اعزام کاروان های اردویی راهیان نور دانش آموزی و اقشار مختلف به یادمان های دفاع مقدس از ابتدا تا 16 آذر بطور موقت متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الله منصوربیگی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به علت حجم انبوه تردد زائران و بکارگیری ظرفیت های خوابگاهی و خودرویی کاروان های راهیان نور برای استفاده زائران اربعین، اعزام اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی و جنگی فعلا تعطیل است.
وی افزود: هم اکنون سه مرز مهران، شلمچه و چزابه که از یادمان های اصلی دفاع مقدس محسوب می شوند آمادگی پذیرش کاروان های راهیان نور را به علت حضور زائران اربعین حسینی ندارند.
منصوربیگی یادآور شد: چهار خواگاه راهیان نور ایلام در شهرستان های مهران، ایلام و دهلران ظرفیت پذیرش شب مانی و اسکان یک هزار و 200 نفر از زائران را دارد و در طول چند روز گذشته پذیرای تعداد زیادی از این افراد بوده است.
از ابتدای اردیبهشت تا 30 آبان سال جاری 42 هزار و 762 نفر در قالب اردوهای راهیان نور از ایلام و دیگر استان های کشور از مناطق عملیاتی و جنگی استان ایلام بازدید کردند، بیشترین بازدید این افراد از قرارگاه حضرت امیر المومنین (ع) با 16 هزار و 600 نفر، نقطه ایثار مهران با 14 هزار و 720 نفر و یادمان شرهانی با حدود 10 هزار نفر بوده است.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام کانون اصلی تردد زائران به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی است براساس اعلام مسئولان بیش از 70 درصد زائران ایرانی برای سفر به عراق این مرز را انتخاب می کنند.
7172/9002

نظر شما