شناسهٔ خبر: 9330446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

حرکت نخستین کاروان پیاده زوار اربعین از دهلران به کربلا

نخستین کاروان پیاده زوار اربعین از دهلران به مقصد کربلای معلی حرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این روزها کاروان‌های پیاده زوار اربعین از سراسر کشور به مقصد کربلای معلی در حرکت هستند و عده‌ای از مردم مرزدار دهلران نیز برای زیارت عتبات عالیات با پای پیاده راهی کربلا شدند.

این بار نیز چون سال گذشته عاشقان اهل‌بیت با پای پیاده و در قالب کاروان‌های پیاده خود را به مرز مهران می‌رسانند تا بتوانند در ایام اربعین خود را به خیل عظیم زائرین حرم عشق برسانند.

عده‌ای از مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل‌بیت شهرستان مرزی دهلران نیز برای زیارت عتبات عالیات امروز صبح در قالب کاروانی با پای پیاده راهی مهران شدند.

اعضای این کاروان 15 نفره قرار است مسیر 120 کیلومتری دهلران تا مهران را به عشق زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) پیاده طی کنند و خود را به خیل عاشقان اهل‌بیت (س) در مرز مهران برسانند.

امام جمعه و فرماندار دهلران نیز در خروجی شهر دهلران کاروان پیاده زوار اربعین این شهرستان به مقصد مرز مهران را بدرقه و از این حرکت تقدیر کردند.

مرز مهران به جهت امنیت و نزدیک بودن به عتبات عالیات هر ساله میزبان خیل عظیم زائرانی است که از سراسر کشور برای زیارت عتبات عالیات راهی مهران می‌شوند.

شهرستان مرزی دهلران به دلیل عبور بیش از 25 درصد زوار از این شهرستان هرساله با تشکیل مکان استقبال و پذیرایی از زوار خدمات مناسبی به زوار اربعین ارائه می‌کند.

فرماندار دهلران در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: امسال نیز با مجموعه اقدامات انجام شده توسط ستاد اربعین و کمیته‌های مردمی شهرستان آماده پذیرایی از زوار اربعین هستیم.

امید علی‌سبزی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده مکانی به وسعت دو هکتار برای استقبال و پذیرایی از زوار در دست اقدام است.

وی گفت: به‌زودی با تکمیل زیرساخت‌های ستاد استقبال و پذیرایی زوار در ورودی شهر دهلران تجهیزات و امکانات لازم برای استقبال و پذیرایی از زوار در این مکان فراهم می‌شود.

امام جمعه دهلران نیز به خبرنگار فارس افزود: باید با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان و سابقه سال گذشته این شهرستان در پذیرایی از زوار تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی افزود: امسال نیز با جلسات انجام گرفته و برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از زوار عتبات عالیات به بهترین وجه ممکن است.

وی گفت: کمیته‌های مردمی اربعین نیز تدابیر لازم را در خصوص پذیرایی از زوار اندیشیده و برنامه‌های خاصی برای پذیرای از زوار در دستور کار دارند.

امام جمعه دهلران تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرزی دهلران در مسیر عبور و مرور زوار اربعین حسینی (ع) قرار دارد بنابراین توجه به زیرساخت‌های آن از ضروریات است.

انتهای پیام/2246/غ40/د1000

http://fna.ir/FBTAPJ

نظر شما