شناسهٔ خبر: 9262581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رییس سازمان حج و زیارت در مهران تأکید کرد:

صدور روزانه ۱۲۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی

قدس آنلاین-ایلام: رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: برای تسهیل در تردد زوار، روزانه باید ۱۲۰هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سعید اوحدی در حاشیه بازدید از مرز بین المللی مهران از کندی روند صدور ویزا برای زوار اربعین حسینی انتقاد کرد و  اظهار داشت: 15 دفتر در سراسر کشور به این منظور اختصاص یافته است اما روند صدور ویزا متناسب با حجم بالای تقاضاها نیست.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه تنها 40 هزار ویزا در این دفاتر صادر می شود که به هیچ وجه کافی به نظر نمی رسد، افزود: ساعت فعالیت این دفاتر روزانه فقط پنج ساعت است در حالیکه باید به منظور پاسخگویی به حجم زیاد متقاضیان، به 15 ساعت افزایش یابد.

 رییس سازمان حج و زیارت کشور بابیان اینکه تاکنون یک میلیون و 200 هزار نفر برای شرکت در آیین های اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، بیان داشت: با هماهنگی مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق و به منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، علاوه بر فعالیت چهار کنسولگری دائم عراق در شهرهای اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد، 11 دفتر نمایندگی موقت کنسولی صدور ویزا نیز در دیگر شهرهای کشور از جمله ایلام دائر شده است.

گفتنی است رییس سازمان حج و زیارت به همراه وزیر کشور و به منظور بازدید، بررسی و احراز آخرین اقدامات و آمادگی ها استان ایلام برای تردد زائرین اربعین حسینی، عصر امروز وارد این استان شد.

 

نظر شما