شناسهٔ خبر: 9254138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر کشور در فرودگاه ایلام:

اجازه سفر به عتبات بدون داشتن مدارک قانونی به هیچ کس داده نمی‌شود

ایلام-وزیر کشور گفت: اجازه سفر به عتبات عالیات بدون داشتن مدارک قانونی به هیچ کس داده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر چهارشنبه در آستانه ورود به ایلام و فرودگاه شهدای شهر ایلام اظهار داشت: برنامه و سیاست نظام اسلامی برگزاری آیین اربعین بصورت مردمی است که در این بین زوار به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.

وی افزود: اجازه سفر بدون داشتن مدارک قانونی به هیچ کس داده نمی شود و زائران برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی حتما با در اختیار داشتن مدارک لازم یعنی گذرنامه و ویزا به مرزهای رسمی مراجعه کنند.

وی بیان داشت: طی یک برنامه قرار است هر دو یا سه هفته یک بار از مرزهای کشور بازدید داشته باشم و امروز نیز از مرز مهران در استان ایلام بازدید خواهم داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مرز مهران به عنوان یکی مهمترین مرزهای زمینی کشور برای ورود به عتبات عالیات به شمار می رود، افزود: امروز در این سفر آخرین اقدامات انجام شده جهت فراهم کردن زیرساختهای مرز مهران برای زائران اربعین مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مردم کشورمان از مرز مهران به عنوان مرزی امن و نزدیک برای حضور در کربلای معلی و زیارت قبور مطهر امامان معصوم (ع) یاد می کنند.

وی عنوان کرد: بازدید از مناطق آسیب دیده استان ایلام در سیل اخیر نیز از دیگر برنامه هایم در استان است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در این سفر قرار است از مرز مهران بازدید کند و زیرساخت‌های شهرستان مرزی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی و نیازهای آینده استان ایلام برای توسعه مبادلات مرزی در مرز بین المللی مهران را بررسی کند.

نظر شما