شناسهٔ خبر: 67678082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان زنجان:

اهدای خون به عنوان نماد ایثار در کنار آیین‌های محرم رونق دارد

الناز آخوندی

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: اهدای خون به عنوان نماد ایثار در کنار آیین‌ها رنگ و رونق دارد و در واقع این فرهنگ اهدای خون در استان زنجان در همه روزهای سال تداوم دارد ولی تبلور آن را در روزهای عاشورا، تاسوعا و شب‌های قدر می‌بینیم که موجب گسترش فرهنگ نوع‌دوستی است.

صاحب‌خبر -

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،در رابطه با فرهنگ اهدای خون در ایام محرم، اظهار کرد: ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا فرصتی برای ترویج اهدای خون، اهدای مستمر، تعمیق فرهنگ نوع دوستی و دگر خواهی و فرهنگ سالم زیستن در جامعه است.

وی در رابطه با پویش نذر خون، افزود: پویش نذر خون از روز تاسوعا حسینی تا اربعین در استان زنجان اجرا می‌شود و مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه مراجعه برای اهدای خون در ایام محرم در استان زنجان افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به اینکه مراجعه برای اهدای خون در ماه محرم افزایش می‌یابد ولی ما سعی می‌کنیم از اهداکنندگان به قدر نیاز خون‌گیری انجام دهیم و فرآورده‌های مورد نیاز را از این خون‌ها تولید کنیم.

اسدی با بیان اینکه اگر مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بیش از حد انتظار باشد، برای روزهایی که با کاهش مراجعه‌کننده روبرو هستیم، نوبت‌دهی می‌کنیم، اظهار کرد: در روزهایی که با کمبود اهداکننده مواجه می‌شویم این اهداکنندگان می‌توانند تامین‌کنندگان فرآورده‌های خون باشند.

وی از همکاری خوب اهداکنندگان با اداره‌کل انتقال خون استان زنجان خبر داد و افزود: طی سال‌های اخیر یک مورد کمبود خون و فرآورده‌های آن در استان زنجان نداشتیم و همیشه نقش پررنگی را در کمک به شبکه ملی خون‌رسانی ایفا کرده است که به دلیل همدلی و همراهی اهداکنندگان و همکاری پرسنل بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه مراجعه‌کننده بار اول در ایام محرم زیاد می‌شود، گفت: این اهداکنندگان با یک بار تجربه اهدای خون می‌توانند به اهداکننده مستمر تبدیل شوند.

اسدی در رابطه با فعالیت مراکز اهدای خون در استان زنجان، اظهار کرد: مرکز انتقال خون در شهر زنجان در شیفت صبح (ساعت ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰) و عصر (۱۵:۰۰ الی ۱۹:۰۰) و مرکز انتقال خون شهر ابهر نیز در شیفت صبح  پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

وی تاکید کرد: جنبه فرهنگی اهدای خون برای ما مهمتر از تعداد خون‌هایی است که همکاران از مراجعه‌کنندگان می‌گیرند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان، با اشاره به اینکه اهدای خون را در کنار مراسمات می‌بینیم  و به همین دلیل کمبودی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هرگز به روزهای قدیمی‌تر مانند خرید و فروش فرآورده‌های خونی و حتی اهدای جایگزین و اهدای فامیلی برنخواهیم گشت و ۱۰۰ درصد فرآورده‌ها مستمر است.

انتهای پیام

نظر شما