شناسهٔ خبر: 67680201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای هیئات مذهبی مازندران:

بانوان عاشورایی الگوی حجاب فاطمی هستند

نکا- رییس شورای هیئات مذهبی مازندران کربلا را آموزگار عفاف وحجاب دانست و گفت: بانوان عاشورایی الگو و معیار فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی باقری بعدازظهر دوشنبه در جمع بانوان زینبی وعاشورایی با اظهار این که کربلا آموزگار عفاف وحجاب است، بانوان عاشورایی را الگو و معیار فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی معرفی کرد.

وی افزود: اگر حجاب و عفاف مهم نبود چرا اهل بیت نگران حجابشان بودند و در سال ۶۱ هجری و حرکت کاروان حسینی در مدینه بارها شاهد توجه خاندان اهل بیت به عفاف و حجاب بودیم، امری که این روزها شاید کمتر به آن توجه می‌شود.

مشاور عالی هیئات مذهبی کشور به اهمیت موضوع حجاب پرداخت و تاکید کرد؛ باید از حرمت شکنی وهنجار شکنی در مجلس و مراسم عزای امام حسین (ع) به ویژه در دسته روی‌ها بپرهیزیم و از توجه به ارزش‌های دینی غافل نشویم.

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران با اظهار این که بعضی‌ها مطرح می‌کنند که این‌قدر به حجاب بانوان در هیئات گیر ندهید، افزود: آن قدر که به موضوع حجاب در واقعه کربلا توجه شده، به معاد، امامت و حتی توحید نشده است و امام حسین (ع) دستور دادند خندقی دور خیمه‌ها کندن تا دشمن نتواند به خیمه بانوان اهل حرم حمله کند.

باقری در این مراسم یادآور شد: هیأت‌ها، حافظ و مامن زنان، دختران و مادران محجبه هستند و بی حجابان وهنجارشکنان در عزای اباعبدالله جای ندارند و با رفتار و برخورد فاطمی، عاطفی و مادرانه می‌توانیم کسانی‌که در مورد حجاب غفلت می‌کنند، به جمع خودمان با حفظ حجاب برگردانیم و باعث افزایش شور و شعور حسینی در محرم شوند.

نظر شما