شناسهٔ خبر: 67678074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا در گزارشی بررسی کرد:

قزوین در آماده باش کامل برای سوگواری سالار شهیدان

قزوین - ایرنا - دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان استان قزوین برای برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) در آماده ۱۰۰ درصدی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم قزوین در ایام سوگواری عزای حسینی به ویژه در روزهای نهم و دهم محرم همزمان با حرکت دسته‌های عزاداری، با هزاران دلدادگی و عاشقی برای عرض ارادت به حسین بن علی(ع) در مسیر خیابان شهدا تا امام زاده حسین (ع) به سوگ سیدالشهدا می نشینند.

مجالس سیدالشهدا وحدت و همبستگی و اتحاد را در بین شیعیان و علاقه‌مندان آن‌ حضرت مستحکم می‌سازد و علت حماسه حضور مردم در مراسمات محرم الفتی خاص میان قلب و روح مردم ایجاد می‌کند، گویی سالیان سال مردم مینودری با این عزا به سوگ نشسته و در عزای اهل بیت پیامبر عزاداری کرده اند.

عشق و علاقه به اهل بیت (ع) همواره یکی از ویژگی های مردم قزوین در طول تاریخ بوده و به همین جهت تمام دستگاه‌های خدمت رسان و اجرایی در خواست همکاری هرچه بیشتر مردم را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و مساعدت همه عزاداران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت را خواستار هستند.

در همین راستا به بررسی اقدامات انجام شده برای افزایش امنیت مراسمات مذهبی ایام محرم خبرنگار ایرنا سراغ چند تن از دستگاه های اجرایی و خدمت رسان استان قزوین رفت تا از برنامه های آنها در حفظ تضمین آسایش این مراسم اطلاعات بیشتری کسب کند:

قزوین در آماده باش کامل برای سوگواری سالار شهیدان

استقرار عوامل انتظامی و راهور در مسیر تردد دسته‌های عزاداری

سرهنگ رحیم خامدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین به خبرنگار گفت: در ایام محرم ماموران انتظامی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به تامین امنیت هیات‌های مذهبی پرداخته و از شروع مراسم تا پایان مراسم سوگواری در کنار عزاداران حسینی حضور دارند.

وی اضافه کرد: تمهیدات ترافیکی از شب هفتم محرم آغاز شده و تا عصر عاشورا ادامه دارد، بر همین اساس تمام یگان‌های پلیس راهور در مسیر تردد دسته‌های عزاداری استقرار خواهند داشت.

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: به عزاداران حسینی توصیه می شود در ایام محرم مراقب ایمنی و سلامت کودکان باشند، و با توجه به پوشش مشکی و تیره در این ایام رانندگان وسایل نقلیه توجه لازم را هنگام رانندگی لحاظ کنند تا خطر برخورد و تصادف با عابران پیاده کاهش یابد.

سرهنگ خامدی ادامه داد: همیاران محرم با استفاده از جلیقه‌های شب رنگ یا تابلوی ایست برای ایمنی دسته های عزاداری در سطح شهر مستقر هستندو از شهروندان تقاضا داریم برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام همراهی و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

قزوین در آماده باش کامل برای سوگواری سالار شهیدان

استقرار ۹۰ نیروی آتش نشان در محل تجمعات عزاداران و اماکن مذهبی قزوین

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای آتش نشان در آمادگی ۱۰۰ درصدی برای مراسمات پیش رو قرار دارند و با توجه به جمعیت و برنامه های هرساله سازمان، نیروهای آتش نشان در شش نقطه عملیاتی مختلف مستقر خواهند شد.

حمیدرضا ململی افزود: پنج دستگاه راکب موتور سوار، ۴۰ نیروی مستقر پیاده در داخل امام زاده ها و ۵۰ نیرو در محل تعین شده استقرار دارند تا پشتیبانی سوانحی که ممکن است در داخل شهر رخ دهد را به طور کامل پوشش دهند.

وی تشریح کرد: تقاضامندیم شهروندان همکاری ویژه ای در این مراسمات با تمام نیروهای امدادی به جهت حرکت عوامل آتش نشان در سطح شهر داشته باشند تا هنگام بروز حوادث بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن به بررسی مشکل بپردازیم.

قزوین در آماده باش کامل برای سوگواری سالار شهیدان

فعالیت موتورلانس و آمبولانس در مسیر دسته‌های عزاداری

حسن اسماعیلی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین به ایرنا گفت: تعداد ۵۵ پایگاه در کل استان قزوین به طور ۲۴ ساعته آماده خدمت به مردم هستند.

وی اضافه داد: ۱۹ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه خارج از شهر آماده خدمت به شهروندان در استان قزوین هستند و همچنین هشت پایگاه دیگر نیز در شهرستان قزوین به صورت آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: ۲ دستگاه موتورلانس در حین مراسم مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل در سریعترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شوند.

به گفته این مسوول، اکثر وسایل نقلیه مستقر در حین مراسم عزاداری از نوع آمبولانس است، ادامه داد: تمام آمبولانس های سازمان ۱۱۵ مجهز به ۲ کارشناس فوریت های پزشکی هستند که یکی از افراد راننده و فرد دیگر تکنسین اورژانس است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: از همه شهروندان تقاضامندیم تا در جهت خدمت رسانی بهتر در این ایام مساعدت کافی با تیم های امدادی را در روزهای آتی داشته باشند.

رهاورد: آمادگی نیروهای خدمات رسان استان قزوین در ایام محرم نسبت به سال گذشته با نمود و جلوه بیشتری همراه شده که نشان از افزایش آمادگی نیروهای امدادی دارد.

نظر شما