شناسهٔ خبر: 67680379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز ظهر عاشورا در بیش از ۵۰۰ نقطه استان یزد اقامه می‌شود

یزد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: نماز ظهر عاشورا روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه جاری در بیش از ۵۰۰ نقطه در شهر و مناطق روستایی در ۱۲ شهرستان استان اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام " سید اکبر موسوی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نماز جماعت در ۲۶ نقطه توسط ائمه جمعه و در سایر مناطق توسط روحانیون و همراهی خیل مردم عزادار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در شهرستان یزد به امامت آیت الله " محمدرضا ناصری " نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و حضور عزاداران و سوگواران حسینی در مسجد حظیره اقامه می‌شود.

همه ساله عزاداران حسینی در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس عزاداری و سوگواری با گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با پیروی از امام حسین (ع ) اقامه می‌کنند .

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

حضرت امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

نظر شما