شناسهٔ خبر: 9220393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عوارض 100 هزار ریالی شهرداری مهران از زائران اربعین گرفته نمی شود

ایلام - ایرنا - شورای اسلامی شهر مهران تصمیم گرفت عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی در این شهر مرزی گرفته نشود.

صاحب‌خبر -

شهردار مهران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم به منظور تسهیل در تردد و روان سازی سفر زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران به عراق از سوی شورای اسلامی شهر گرفته شد.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف خدمات دهی مطلوب به زائران عتبات عالیات در این شهر مرزی انجام گرفته است، یادآور شد: شهرداری مهران پیش از این از هر زائر 100 هزار ریال (10 هزار تومان) به عنوان عوارض دریافت می کرد.
وی با بیان اینکه این تصمیم فقط برای تردد زائران تا پایان اربعین حسینی لازم الاجراست، افزود: پس از پایان آیین اربعین حسینی، زائران برای تردد از مرز مهران باید مبلغ 100 هزار ریال بابت هر نفر را به عنوان عوارض شهرداری پرداخت کنند.
شهردار مهران تاکید کرد: پارسال نیز شورای اسلامی شهر مهران تصمیم گرفت عوارض شهرداری از زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی دریافت نشود و امسال هم اعضای شورای شهر با بیشتر آرا به این تصمیم رای مثبت دادند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است و در ایام منتهی به اربعین پارسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین تردد کردند.
2077/7170/9002

نظر شما