شناسهٔ خبر: 9199947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پارکینگ و پارک‌سوار اربعین، آماده‌ حضور زائران در مهران

ایسنا

صاحب‌خبر -

1418626009633_13360.jpg

پارکینگ و پارک‌سوار بزرگ اربعین و 20 نقطه‌ دیگر از شهر مهران آماده‌ حضور زائرانی است که مرز مهران را برای ورود به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

سرهنگ «نورالله خادم»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: طرح تکمیل پروژه پارکینگ بزرگ مهران و تجهیز به سیستم روشنایی، آب‌رسانی هم‌چنین قطعه‌بندی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری مهران با همکاری شهرداری منطقه 5 تهران مسئولیت تجهیز پارکینگ را برعهده‌گرفته است، افزود: همه تلاش پلیس برای تسهیل در تردد زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان ایلام و خصوصاً شهر مرزی مهران است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به قطعه‌بندی پارکینگ بزرگ مهران، تصریح کرد: پارکینگ 60 هکتاری به 5 قطعه بزرگ تقسیم و به‌وسیله تجهیزات موردنیاز قطعه‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: در قسمت انتهایی از پارکینگ بزرگ، پارک‌سوار احداث‌شده که زائران بتوانند به سهولت با وسایل نقلیه‌ای که پیش‌بینی‌شده تا پایانه مرزی اعزام شوند.

خادم به زائران توصیه کرد از پارک خودرو در معابر شهر مهران جداً خودداری و به‌هیچ‌وجه از وسایل نقلیه باری، وانت‌بارها و موتورسیکلت برای تردد تا پایانه مرزی استفاده نکنند.

«مراد ناصری»، فرماندار مهران نیز در جریان بازدید خبرنگاران از زیرساخت‌های اربعین گفت: نبود پارکینگ یکی از مشکلات اساسی پارسال بود که امسال 100 هکتار زمین برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته شد و در آن امکانات بهداشتی نیز فراهم است و گنجایش 20 هزار خودرو دارد و این پارکینگ با نام اربعین در خدمت زائران خواهد بود.

ناصری تصریح کرد: علاوه‌بر این 20 نقطه از داخل شهر مهران نیز با گنجایش 100 هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

نظر شما