شناسهٔ خبر: 9213033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

تفكر وابستگي با ادبيات جديد بازتوليد شده است

فارس

صاحب‌خبر -
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به تفكري كه در مقابل نظريه انقلاب معتقد به وابستگي به بيرون از كشور است، گفت: اين تفكر هر بار پاسخ محكمي از نظام گرفته و شكست خورده اما دوباره با ادبيات جديد بازگشته است.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي در همايش استحكام دروني قدرت ملي جمهوري اسلامي، با اشاره به نقش بسيج مستضعفين در استحكام دروني قدرت اظهار داشت: مقام معظم رهبري فرمودند ما هر چقدر كه مي‌توانيم بايد در درون خود را مقتدر كنيم و دل به بيرون نبنديم؛ تفكري كه از اول انقلاب در مقابل نظريه انقلاب وجود داشته، تصور مي‌كرد كه ما همواره به يك تكيه‌گاه نياز داريم و اين تفكر سايه به سايه انقلاب اسلامي را دنبال كرده است. سردار نقدي ادامه داد: اين تفكر هر بار پاسخ محكمي از نظام گرفته و شكست خورده اما هيچ‌گاه از مدار خارج نشده است و با بازسازي مجدد و ادبيات جديدي به صحنه بازگشته است.
   
چرايي بازتوليد تفكر وابستگي به غرب
رئيس بسيج مستضعفين با اشاره به نظريه حضرت امام درباره نه شرقي نه غربي ‌خاطرنشان كرد: تفكر مقابل اين نظريه انقلاب اسلامي كه نگاه به بيرون دارد هنوز هم ادامه دارد. در حدي كه مقام معظم رهبري دوباره بايد به آن پاسخ دهند، چرا ما هنوز بعد از 36 سال از اين مسئله عبور نكرده‌ايم. وي با اشاره به مختصات فكري اين تفكر كه قائل به نگاه به بيرون از كشور است، گفت: اين تفكر معتقد است كه ما بايد با قدرت‌هاي استكباري بسازيم تا به ما پول بدهند، در اوج مذاكرات كه ديپلماسي اقتضا مي‌كند حتي اگر مشت ما خالي است، ژست قدرت برتر را بگيريم، گفته مي‌شود با فشار يك دگمه دشمن مي‌تواند همه نيروهاي مسلح را از بين ببرد و چنين تفكري مي‌خواهد از خارج كشور مدير وارد كند و مي‌گويد ما در آب هم وابسته هستيم و توان‌مان در حد ساختن آبگوشت بزباش است. سردار نقدي تصريح كرد: اين تفكر تا جايي پيش مي‌رود كه استقلال را كه از اصول مصرح قانون اساسي ماست، زير سؤال مي‌برد و مي‌گويد استقلال قديمي شده، سؤال ما اين است كه چرا اين فكر مي‌تواند خود را بازتوليد كند و ما را به چالش بكشد.  نقدي با پاسخ به اين پرسش اظهار داشت: به نظر من اشكال ما از دانشگاه‌هاي ماست، چرا كه اين نظريه بستر اجتماعي خود را حفظ كرده و مي‌تواند خطرساز باشد و نظريه قدرتي كه در دانشگاه‌هاي ما تدريس مي‌شود نيز مبتني بر همين نگاه است. وي با اشاره به مباحث مربوط به منشأ قدرت ادامه داد: در دانشگاه‌هاي ما گفته مي‌شود كه تسليحات، ثروت و تبليغات منشأ قدرت است و بنابر اين نگاه، هر كسي كه ناوگان بزرگ‌تري دارد بايد از او ترسيد و هر كسي كه صاحب قدرت رسانه برتر است بايد زير بليت او رفت. سردار نقدي با اشاره به تفكر حضرت امام كه امريكا را قدرت پوشالي مي‌دانست، يادآور شد: دشمن پنج سال است كه در سوريه و 36 سال است كه در فلسطين گير كرده است و ما مي‌دانيم كه طبق نظريه اسلامي قدرت در اراده ملت‌هاست و تجلي قدرت خدا روي زمين اراده ملت‌ها است.
   
علوم انساني سكولار توجيه‌گر تفكر وابستگي
رئيس بسيج مستضعفين با بيان اينكه منشأ قدرت طبق نظريه اسلامي خداست، تصريح كرد: ساختار علمي علوم انساني در كشور ما بر مبناي سكولاريسم و پوزيتيويسم است و اگر اراده ملت‌ها به مسئله‌اي تعلق گيرد هيچ نيرويي نمي‌تواند بر آنها از تسليحات گرفته تا رسانه‌هاي انبوه غلبه كند. وي اظهار داشت: اين سؤال مطرح مي‌شود كه اگر قدرت دست اراده ملت‌هاست، پس چرا دشمن بر آنها غلبه مي‌كند كه بايد در پاسخ گفت آن قدرت طرف مقابل نيست كه باعث اين غلبه مي‌شود بلكه فقدان عناصري از جمله شجاعت، بي‌نيازي و بصيرت در ملت‌هاست كه باعث مي‌شود در مقابل ناو دشمن بترسند و در برابر ثروت دشمن تسليم شوند و با تبليغات فريب بخورند. سردار نقدي با اشاره به نقش بسيج در ساخت استحكام دروني خاطرنشان كرد: با تفكر بسيجي باور و ايمان پايدار مي‌شود و با تشكل بسيجي وحدت شكل مي‌گيرد بنابراين بسيج تبلور دو مؤلفه ساختار قدرت است و هر جا كه فرمول بسيج به كار گرفته شده، پيروزي به دست آمده است.

برچسب‌ها:

نظر شما