شناسهٔ خبر: 9207825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير جنگ رژيم صهيونيستي: داعش عامل نگراني جدي اسرائيل نيست

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/25
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت گروه(تکفیری صهیونیستی) داعش عامل نگرانی جدی اسرائیل نیست.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی در پایگاه اینترنتی نوشت: «‌‌موشه یعلون» وزیر دفاع(جنگ) اسرائیل اعلام کرد با وجود فعال بودن گروه جهادی (تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه و صحرای سینا، این گروه هنوز جبهه ای را علیه اسرائیل نگشوده است زیرا چنین اقدامی باعث خواهد شد آنها آسیب ببینند.
موشه یعلون گفت با وجود آن که گروه داعش در کنار بیش از یک مرز اسرائیل فعال و قدرتمند است اما این گروه تهدیدی جدی برای اسرائیل نیست. وی گفت در حالی که اسرائیل توسط گروه داعش و گروه های وابسته به آن محاصره شده است اما این گروه از درگیری مستقیم با اسرائیل پرهیز می کند. وی همچنین گفت گروه داعش هیچ نوع حضور معناداری در اسرائیل یا کرانه باختری ندارد و جنگجویان این گروه در مناطق نزدیک مرزهای اسرائیل هیچ نگرانی از سوی اسرائیل احساس نمی کنند.
این اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در پی حملات مرگبار گروه داعش در پاریس مطرح شده است .
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت داعش در سوریه حضور دارد و ما حضور آنها را در خاک سوریه پیگیری می کنیم. اعضای این گروه همچنین در صحرای سینا هم حضور دارند. تعداد محدودی از حامیان و طرفداران این گروه هم در غزه حضور دارند که حماس در آن جا با آنها مقابله می کند. وی گفت تلاش هایی از منطقه سینا برای شلیک موشک به سمت اسرائیل انجام شده اما این تلاش ها خنثی شده اند. مصر با قدرت با نیروهای داعش در سینا مبارزه می کند. گاهی داعش در غزه موشک هایی را به سمت اسرائیل شلیک می کند که بیشتر با هدف به چالش کشیدن حماس این اقدام را انجام می دهد.
موشه یعلون گفت گروه داعش طرفدارانی در کرانه باختری و در میان اعراب ساکن اسرائیل هم دارد. در کرانه باختری شبکه های محدودی از آن وجود دارند که مدتی پیش یکی از شبکه های داعش در این منطقه شناسایی و خنثی شد. تعداد طرفداران داعش در کرانه باختری هم قابل توجه نیست.
گروه داعش اخیرا در ویدئویی به زبان عبری به یهودیان هشدار داد و آنها را نوادگان میمون ها و خوک توصیف کرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت حضور ایران در منطقه بیش از داعش اسرائیل را نگران می کند. وی گفت حضور ایران در اطراف ما مرا نگران می کند. در واقع آن چه که در سوریه به وقوع می پیوندد به قدرتمندتر شدن ایران منجر می شود. ما در طول سال گذشته تلاش کرده ایم از اقدامات ایران برای گشودن جبهه ای در جولان جلوگیری کنیم.



www.timesofisrael.com/israel-not-worried-by-islamic-state-defense-chief-says/

نظر شما