شناسهٔ خبر: 9201726 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي:

سهمیه سوخت پایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آذر ماه با چهار پيمانه واريز مي شود

واريزسهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی درآذر

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي از كاهش سهمیه سوخت پایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از اول آذر ماه سال جاري خبر داد‌.

صاحب‌خبر -
سهمیه سوخت پایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آذر ماه با چهار پيمانه واريز مي شود
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، شهرام آدم‌نژاد، معاون برنامه‌ريزي اين سازمان در جريان بازديد بارت دي وريس رئيس انجمن بين‌المللي روابط‌عمومي (ايپرا) و دكتر انريك اورديكس استاد ارتباطات دانشگاه بارسلون اسپانيا و ميلان ايتاليا از مركز مديريت راه‌هاي اين سازمان ، در جمع خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: از تاريخ مذكور همچنين سهمیه سوخت پایه ناوگان حمل‌ونقل عمومي جاده‌ای به جای دو پیمانه، به صورت چهار پیمانه در ماه واریز می‌شود‌.
وي افزود: در ماه‌هاي مهر و آبان‌ سال جاري تخصيص سهمیه گازوئیل برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی براساس پیمایش صورت گرفت، كه بر این اساس سهمیه عملکردی در قالب دو پيمانه در هر ماه واريز مي‌شد، اما از ساعت صفر روز یکم‌ آذرماه سهمیه سوخت پایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش و هر ماه در چهار پیمانه واریز می‌شود.
آدم‌نژاد تأكيد كرد: رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نگران کاهش سهمیه واریزی در کارت‌های سوخت خود نباشند، زيرا از آذر ماه سهمیه سوخت ناوگان جاده‌ای به جای دو پیمانه در چهار پیمانه واریز می‌شود.
وي افزود: همچنين سهمیه عملکردی براساس عملکرد ناوگان تخصيص مي‌يابد و در بحث ترددهای یکسر خالی نيز تلاش كرديم در جدول قواعد، میزان تردد با بار و بدون بار محاسبه شود.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در ادامه گفت: با هدف تسهیل سفرهای عتبات عاليات در اربعین، مقرر است سهمیه سوخت پایه ناوگان اتوبوسراني طي دو ماه کاهش ‌یابد تا به اين بخش فشاري وارد نشود‌.
آدم‌نژاد با اشاره به اين كه رانندگان مي‌بايست از جایگاه‌های برخط برای هر پیمانه سوخت، سوختگیری کنند‌، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۳ درصد جایگاه‌های ارائه سوخت، برخط شده‌اند.
به گفته وي، سامانه اختصاص سهمیه سوخت براساس پیمایش جزو يكي از پیچیده‌ترین سیستم‌های IT کشور محسوب مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي درخصوص سامانه اطلاع‌رساني جامع ۱۴۱ نيز گفت: اين سامانه اطلاعات جامعي درخصوص راه‌ها با استفاده از ترددشمارها و دوربين‌هاي شناسگر نصب شده ارائه مي‌دهد كه براساس آن كاربران جاده‌اي مي‌توانند سفرهاي خود را در زمان مناسب مديريت كنند.
وي با اشاره به اين كه اين سامانه درجهت احقاق حقوق مردم براي دسترسي آزاد به اطلاعات و مشاركت در زمينه مديريت سفر طراحي شده است، افزود: اطلاعات اين سامانه از طرق مختلف از جمله سايت، نرم‌افزار كاربردي تلفن همراه، پيامك، تلفن گويا و تلفن اپراتوري در دسترس عموم قرار مي‌گيرد و با استفاده از آن مردم مي‌توانند سفري امن و همراه با آرامش را تجربه كنند.
براساس اين گزارش، بارت دي وريس رئيس انجمن بين‌المللي روابط‌عمومي (ايپرا) نيز درخصوص ارزيابي خود از مركز مديريت راه‌ها گفت: من كمتر مركزي را در اين سطح از اطلاع‌رساني ديده‌ام و آنچه مرا تحت‌تأثير قرار داد به‌كارگيري روش‌هاي متعدد و متنوع اطلاع‌رساني در اين حوزه به كاربران جاده‌اي است.
همچنين دكتر انريك اورديكس استاد ارتباطات دانشگاه بارسلون اسپانيا و ميلان ايتاليا نيز با اشاره به اين كه مركز مديريت راه‌هاي كشور ايران داراي سطح بالايي در اطلاع‌رساني و فناوري است، گفت: طريقه اطلاعات ارائه شده از سوي اين سامانه به عموم شهروندان بسيار منحصربه‌فرد است و كمتر چنين سامانه‌اي در اين سطح ديده شده است.​

نظر شما