شناسهٔ خبر: 9154359 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یک استاد حوزه علمیه:

ورود دانشجویان به عرصه فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ اسلام حقیقی است

استاد اخلاق مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و دانشجویان باید از فرصت های آن استفاده کنند؛ چرا که فضای مجازی ظرفیتی مهم و کاربردی در عرصه تبلیغ است.

صاحب‌خبر -

فلاح، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، به اهمیت آشنایی دانشجویان و طلاب با سواد رسانه ای اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر، دشمن شبهات بسیاری از طریق فضای مجازی به دین اسلام وارد می‌کند و این وظیفه دانشجویان و طلاب است که در عرصه فضای مجازی ورود پیدا و از این عرصه برای تبلیغ دین اسلام استفاده کنند.

 

فلاح به نقشه های دشمنان برای ایجاد شبهه‌های عزاداری اشاره کرد و بیان داشت: با رسیدم ماه محرم، دشمنان هجمه خود را به قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) وارد می‌کنند؛ دشمن برای پیاده کردن نقشه خود از فضای مجازی برای انتشار شبهات عزاداری استفاده می‌کند؛ از این رو ما باید مراقب نقشه‌های دشمنان باشیم و آن ها را خنثی کنیم.

 

وی به جایگاه محبت و مودت داشتن نسبت به ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: مودت نسبت به اهل بیت(ع) به این معنا است که باید محبت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بروز دهیم؛ از این رو نباید این محبت تنها در درون باشد؛ بلکه باید محبت خود را در ظاهر نشان دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در پاسخ به این پرسش که ما چگونه محبت خود را بروز دهیم، افزود: نشان دادن محبت از راه های مختلف چون، بازگو کردن سیره و روش اهل بیت(ع) و یا همرنگ شدن با این بزرگواران صورت می ‌گیرد؛  پوشیدن لباس مشکی در عزاداری امام حسین(ع) نیز، نماد حزن و اندوه محبان ائمه اطهار(ع) است.

 

فلاح در پاسخ به این پرسش که در برابر شبهه ای که می‌گویند چرا باید دو ماه محرم و صفر را برای امام حسین(ع) عزاداری کرد و لباس مشکی پوشید، گفت: لباس مشکی نماد و تعظیم شعائر است و ما ارج نهادن به امام حسین(ع) و حزن درون را با برپایی مراسم عزاداری و پوشیدن لباس مشکی نشان می‌دهیم.

 

فلاح بیان داشت: نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت(ع)، برگزاری مجلس به نام ائمه اطهار(ع)، نشان دادن ارادت به ائمه معصومین (ع) و هماهنگ کردن رفتارهایمان با رفتار اهل بیت(ع) از مصادیق مودت داشتن نسبت به این خاندان است.

نظر شما