شناسهٔ خبر: 9153927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی: 16 هزار کارگر ساختمانی در قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

قم - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی قم تعداد کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان را حدود 16 هزار تن عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی در نشست مشترک مسئولان تامین اجتماعی قم با نمایندگان تشکل های کارگری استان افزود: با تعامل خوب میان تشکل های کارگری و تامین اجتماعی قم، مشکل خاصی در زمینه بیمه شدن کارگران ساختمانی در استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی همواره حمایت از جامعه کارگری است، اضافه کرد: بازرسی های نظارتی از کارگران ساختمانی بر اساس قانون و در راستای حفظ حقوق شاغلان واقعی در این صنعت است.
وی انجام بازرسی های دوره ای و نظارتی از کارگران ساختمانی را موضوعی طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از بازرسی های نظارتی همانگونه که از عنوانش مشخص است کنترل و نظارت است تا بیمه شدگان در این بخش، اشتغال واقعی در صنعت ساختمان داشته باشند.
موسوی تصریح کرد: کارگران واقعی شاغل در کار ساختمانی از بابت بازرسی های نظارتی، هیچ نگرانی نداشته باشند.
وی افزود: تاکنون در بازرسی های انجام شده بیمه 840 تن که هیچ اشتغالی در کار ساختمانی نداشتند، قطع شده است.
وی در خصوص بیکاری اجباری برخی کارگران ساختمانی گفت: با توجه به وضعیت خاص فعلی در صنعت ساختمان، کارگران ساختمانی که به دلیل فقدان کار در این صنعت، بیکار شده اند به محض اشتغال مجددشان، بیمه آن ها ادامه می یابد.

* کارگران ساختمانی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی رضایت دارند
نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این نشست گفت: با تدابیر اتخاذ شده توسط مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی،بیمه کارگران ساختمانی در دولت تدبیر و امید جدّی گرفته شده و کارگران ساختمانی نیز از عملکرد سازمان در این خصوص رضایت دارند.
اکبر شوکت با تاکید بر لزوم بازرسی های دوره ای از اشتغال کارگران ساختمانی، تصریح کرد: تعامل خوبی میان سازمان تامین اجتماعی و تشکل های کارگری برقرار شده است و بازرسی ها با هدف بیمه کارگران واقعی شاغل در صنعت ساختمان صورت می گیرد.
وی از تغییر در نحوه معرفی کارگران ساختمانی جهت بیمه شدن خبر داد و گفت: چهار شهر ازنا، ساوه، خرمشهر و نکا به عنوان نمونه برای اجرای طرح در کشور انتخاب شده اند.
وی ادامه داد: 25 درصد متقاضیان بیمه ساختمانی در کشور، اشتغال واقعی در صنعت ساختمان ندارند و انجمن های صنفی کارگری و تامین اجتماعی در تعامل و هماهنگی با هم از بیمه شدن این افراد جلوگیری می کنند. ک/1
/2085/ 1175

نظر شما