شناسهٔ خبر: 9152280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار ایلام: بیش از دو سوم زوار از مرز مهران تردد می کنند

استان‌ها > ایلام - استاندار ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات وزارت کشور در ساماندهی مرزها و اعلام وزیر، زوار 21 استان ( بیش از دو سوم) از مرز مهران تردد می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی اعلام شده وزارت کشور زوار استانهای آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان و ایلام از مرز مهران تردد می کنند.
وی افزود: تمام امکانات دستگاهها و ظرفیت های مردمی در حد توانایی های استان برای پذیرایی از زوار اماده است و مردم مشتاقانه آماده ورود عاشقان اباعبداله هستند.
استاندار ایلام با تاکید بر آمادگی صددرصدی دستگاههای اجرایی و استقاده از ظرفیت های مردمی برای ارائه خدمات در ایام اربعین به زوار تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی درگیر در توسعه زیرساخت های اربعین در استان تا پنجشنبه وقت دارند تا صد درصد کار انجام شده را تحویل دهند تا برای ورود زوار و مدیریت کنگره عظیم اربعین مهیا شوند.
وی اضافه کرد: کلیه روسای کمیته های هشت گانه، مدیران کل و کلیه کسانی که در امر همایش بزرگ اربعین دخیل هستند باید با سنجش میزان آمادگی خود از وضعیت کمیته ها آگاهی و نسبت به رفع موانع احتمالی اقدام نمایند.
محمدرضا مروارید با اشاره به ظرفیت ها و فضای همدلی و تعامل موجود بین مردم و مسئولان بیان کرد: اینجانب در گفتگو با وزیر کشور به پشتوانه مردمی و عشق به اباعبداله الحسین در میان مردم یکدست شیعه، مدیریت جهادی حاکم دربین مدیران، پیشینه مردم در دوران دفاع مقدس و حس ولایتمداری و ارادت مردم به ارزشهای ناب اسلامی آمادگی استان را برای تردد 3 میلیون نفر زائر از مرز مهران را اعلام نمودم.
وی با اشاره به صدور ویزا در استان ایلام بیان داشت: با هماهنگی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق و به منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی علاوه بر چهار کنسولگری عراق در شهرهای اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد، 11 دفتر نمایندگی موقت کنسولی صدور ویزا نیز از امروز در دیگر شهرهای ایران اسلامی از جمله در ایلام دایر شده است.
مهران امن ترین، نزدیکترین، و ارزانترین مسیر برای تردد زوار به عتبات عالیات است که با توجه به اشتراکات قومی، مذهبی و تاریخی در طرف مقابل این مولفه ها نیز صدق می کند.

نظر شما