شناسهٔ خبر: 9113433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جلسه ساماندهی اربعین حسینی فرمانداری مطرح شد

تدارک 156 مکان در کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین حسینی

فرماندار کرمانشاه گفت: 156 مکان در استان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد استان متشکل از کمیته‌ها در زمینه اسکان، پذیرایی، امنیت، حمل و نقل و... فعال است.

وی ادامه داد: فرمانداری در ستاد نقش موثری دارد و در این خصوص باید اقدامات لازم از بیستون تا چارزبر در زمینه حمل و نقل و تامین امنیت و تسهیل در ورود و خروج زائران صورت گیرد.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه از دیرباز در خصوص پذیرایی از زائران کربلا شهره بوده و خدمت و تکریم زائران همواره از افتخارات اهالی کرمانشاه  محسوب می‌شود، به همین دلیل از هم اکنون همه ادارات برای فراهم کردن مقدمات باید آماده باشند.

وی گفت: 156 مکان در استان شامل حسینه‌ها، خوابگاه‌ها، اردوگاه‌های راهیان نور، اردوگاه شهید باهنر آموزش و پرورش، نماز خانه‌های ادارات و آموزش و پرورش و برخی مساجد برای اسکان زائران تدارک دیده شده است.

رنجبر ادامه داد: زائرسراهایی در مسیر با همکاری اوقاف و امور خیریه، ستاد عتبات عالیات، بخشداری مرکزی و بخشداری ماهیدشت دایر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به احتمال خرابی اتوبوس‌های حمل مسافران، خواستار تدبیر برای تعمیر و نیز توجه به وسایل گرمایشی در مکان‌های اسکان شد.

وی همچنین از امکان تجمع افراد در ترمینال برای بازگشت به شهرها خبر داد و گفت: در این زمینه نیز باید وسائل نقلیه کافی و امکان اسکان برای این افراد فراهم گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: چهار ایستگاه راهنما در میدان‌های آزادگان، امام، آزادی و امام حسین(ع) دایر خواهد شد که متشکل از هلال‌احمر، بسیج، شهرداری و نماینگان اوقاف برای راهنمایی، اسکان و اعزام زائران فعال خواهند شد.

فرماندار کرمانشاه از استفاده قسمتی از کاروانسرای تاریخی ماهیدشت پیش از بهره‌برداری خبر داد و ادامه داد: علاوه بر مسجد ماهیدشت در صورت لزوم از مساجد و نمازخانه‌ها نیز برای اسکان استفاده خواهد شد.

رنجبر در خصوص تامین امنیت زائران، اظهار کرد: تدارکات لازم در جلسات شورای تامین امنیت شهرستان‌ها متشکل از اطلاعات، پلیس راهور، بسیج و نیروی اتنظامی برای امنیت تدارک دیده شده است.

وی بر لزوم نظارت دقیق بر تاکسی‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌های موجود در مسیر و مجتمع‌های فرهنگی توسط بهداشت و ارگان‌های ذی‌ربط تاکید کرد.

فرماندار کرمانشاه به برگزاری جلسه‌ کنسولگری عراق اشاره کرد و افزود: در این جلسه آمادگی لازم برای صدور 50 هزار برگه گروهی اعلام شد.

به گفته این مقام مسئول، در این خصوص ویزای تک نفره وجود ندارد و ویزا به‌صورت گروهی صادر می‌شود و هر گروه نیز بیشتر از پنج نفر است.

رنجبر خدمت به زائران را عبادت دانست و خواستار شد: عموم مردم زمان حضور زائران در استان به شایستگی از این افراد پذیرایی کنند و در صورت لزوم حتی زائران را در منازل شخصی اسکان دهند.

وی در پایان خواستار شناسایی نقاط ضعف سال گذشته و برطرف کردن آن شد و افزود: برای نظارت هرچه دقیق‌تر، تشکیل یک تیم قوی توسط پلیس راهور در ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه ضرورت دارد.

انتهای پیام/2700/ل40/ض1002

نظر شما