شناسهٔ خبر: 9117440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

صدور 50 هزار ویزای گروهی از کنسولگری عراق درکرمانشاه برای زوارکربلا

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: در جلسه ای که چند روز پیش در محل کنسولگری عراق در کرمانشاه تشکیل شد مصوب گردید تا ویزا تنها به شکل گروهی صادر شود و افراد حداقل باید در گروه های پنج نفره برای دریافت ویزا مراجعه کنند.
وی یادآور شد: کنسولگری عراق در کرمانشاه آمادگی صدور ویزای گروهی را دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این محل نسبت به انجام روال قانونی کارها برای سفر به کربلا اقدام کنند.
رنجبر در ادامه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تردد زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین، از آمادگی کامل شهرستان برای پذیرایی از زوار خبر داد و گفت: از مدت ها پیش کارهای مقدماتی برای پذیرایی و اسکان زائران حسینی (ع) در استان و شهر کرمانشاه اندیشیده شده است.
وی افزود: برای خدمات رسانی هرچه بهتر کارگروه هایی در ستاد خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) تشکیل و وظایف هر یک نیز به آنان ابلاغ شده تا در مدت زمان باقیمانده هماهنگی های لازم را با زیرمجموعه های خود به عمل آورند.
فرماندار کرمانشاه یادآور شد: در شهرستان کرمانشاه 115 مکان شامل مساجد، حسینه ها، خوابگاه ها، اردوگاه های راهیان نور و نمازخانه های برخی ادارات و مدارس با ظرفیت 25 هزار نفر برای اسکان زائرین آماده شده است.
رنجبر اظهار کرد: خدمات رفاهی لازم در محل های اسکان از جمله جای خواب مناسب و وسایل گرمایشی باید فراهم شود تا زائران در هنگام استقرار و اسکان مشکلی نداشته باشند.
وی همچنین از راه اندازی چهار ایستگاه راهنمای زائرین کربلا در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: این ایستگاه ها با حضور نمایندگان هلال احمر، بسیج، شهرداری و اوقاف در میادین آزادگان، امام (ره)، امام حسین (ع) و آزادی دایر خواهد شد.
رنجبر در ادامه به آماده شدن کاروانسرای شهر ماهیدشت برای اسکان زوار کربلا خبر داد و گفت: از آن جایی که ماهیدشت بر سر راه کاروان ها قرار دارد این کاروان سرا به همراه تعدادی از مدارس این شهر برای اسکان زوار در نظر گرفته شده است.
فرماندار کرمانشاه همچنین خواستار تشکیل گروه های نظارتی برای نظارت بر کار واحدهای حمل و نقل، مجتمع های خدمات رسانی بین راهی، مغازه ها و ... برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از زائرین کربلا شد.
رنجبر در پایان و با بیان اینکه اربعین نمایش اقتدار امت اسلام و پیام آن آمادگی برای دفاع از ارزش های انسانی و محکوم کردن جنابات ضد بشری گروه های تروریستی که به نام اسلام در حال جنایت کردن هستند، می باشد از مردم کرمانشاه خواست تا در این ایام باز هم مهمان نوازی خود را نشان داده و به بهترین شکل ممکن در کنار ستاد خدمات رسانی به زوار کربلا از مهمانان امام حسین (ع) پذیرایی و استقبال کنند.
11 آذر ماه مصادف با اربعین حسینی است.
7458/8066

نظر شما