شناسهٔ خبر: 910312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زلزله به 12 هزار و 500 واحد مسکونی در آبدانان و دهلران خسارت زد

ایلام- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: زمین لرزه های متعددی که از صبح روز گذشته در شهرستان های آبدانان و دهلران رخ داده است باعث وارد شدن خسارت به 12 هزار و 500 واحد مسکونی شد.

صاحب‌خبر -

«شاپور پولادی» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 10 هزار واحد از این شمار در مناطق شهری و روستایی شهرستان آبدانان قرار دارند که بین 10 تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.

وی افزود: همچنین دو هزار و 500 واحد نیز در شهرها و روستاها دهلران دچار آسیب دیدگی شده اند.

معاون استاندار ایلام از مجروح شدن 375 نفر در اثر زمین لرزه های شهرستان های آبدانان و دهلران خبر داد و یادآور شد: 315 نفر از این شمار در آبدانان تحت درمان قرار گرفته و 60 نفر نیز مربوط به اهالی دهلران هستند.

پولادی ادامه داد: یک هزار و 750 تخته چادر تاکنون میان مردم در مناطق زلزله زده بخش مورموری تقسیم شده است.

وی بیان کرد: همچنین در شهر آبدانان نیز یک اردوگاه برای اسکان 60 خانوار آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: آبرسانی سیار نیز روزانه به مناطق زلزله زده با استفاده از 20 دستگاه تانکر آبرسان انجام می شود.

پولادی اضافه کرد: آرامش نسبی هم اکنون در شهرستان های آبدانان و دهلران برقرار است و مردم این مناطق با امیدواری بسیار بیشتر در حال انجام امور خود است.

وی گفت: گروه های ستاد بحران ، بنیاد مسکن و امور عمرانی با حضور در مناطق آسیب دیده در حال ارزیابی و برآورد خسارت بویژه در بخش های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، شبکه برق و دیگر زیرساخت ها هستند.

معاون استاندار ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد برآورد خسارت در مناطق زلزله زده در سریع ترین زمان ممکن به اتمام رسیده و گزارش لازم برای ارائه به مقام های کشور تدوین شود.

شهرستان های آبدانان و دهلران در طول دو روز گذشته بیش از 175 بار لرزیدند که بزرگترین آن مربوط به زمین لرزه ساعت 7 و 2 دقیقه صبح روز گذشته با قدرت 6،1 ریشتر بود. ک/3

7173/540

نظر شما