شناسهٔ خبر: 9097060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مانور خودرویی دستگاه های خدمت رسان اربعین حسینی در خرمشهر برگزار شد

خرمشهر- ایرنا- مانور خودرویی دستگاه های خدمت رسان اربعین حسینی شهرستان خرمشهر، روز چهارشنبه در این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مانور رژه خودروهای خدمات رسان به زائران اربعین حسینی با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خرمشهر از مسجد جامع این شهر تا مرز بین المللی شلمچه برگزار شد.
در این مانور، دستگاه های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی نظیر مرکز فوریت های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری، سازمان اتوبوسرانی، آبفا، آتش نشانی، هیات های مذهبی و مواکب حضور داشتند.
در پایان مانور، دستگاه های خدمات رسان و هیات های مذهبی در مرز شلمچه مستقر شده و برای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات، فعال شدند.
رییس مرکز بهداشت خرمشهر نیز در گفت و گو با ایرنا از آمادگی گروه پزشکی، بهداشت و درمان این مرکز برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد.
مهرداد پاریان زیتونی با بیان اقدامات وزارت بهداشت و درمان و سازمان های تابعه برای خدمت به زائران اربعین حسینی در مبادی ترد زائران، گفت:بیمارستان ولیعصر (عج) و مرکز فوریت های پزشکی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده باش هستند.
پاریان زیتونی اظهار داشت:همچنین، بسیاری از نیروهای مجموعه شهرستان های و استان های معین برای خدمت رسانی به زائران به این مرکز کمک می کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر همچنین با بیان امکانات و تجهیزات پزشکی این مرکز در مرز شلمچه، گفت:امیدواریم فرآیندهای بهداشتی خصوصا مواد غذایی و آب آشامیدنی به درستی رعایت شود و زائران به سلامت مسافرت زیارتی خود را شروع کنند و از آن طرف در کشور عراق مواظب سلامتی خود باشند تا دچار بیماری نشوند.
وی تهیه مواد غذایی سالم و دارای استاندارد بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و از متصدیان مواکب خواست مواد اولیه و خام مورد نیاز خود را از محل های دارای استاندارد های بهداشتی تهیه کنند.
مرزهای شلمچه، چذابه و مهران از مبادی تردد زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی است.
سال گذشته 580 هزار زائر در ایام اربعین حسینی از مرز شلمچه به عتبات عالیات تردد کردند که پیش بینی می شود، این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.
7100/6125

نظر شما