شناسهٔ خبر: 9068346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

هفته پر تردد تهران و باکو

با توجه به سفرهای مقامات ایران وجمهوری آذربایجان، هفته اول آذر هفته‌ای پرتردد بین تهران و باکواست.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز:  در آغاز این هفته ناطق علی اف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، به‌عنوان نماینده این کشور برای شرکت در سومین اجلاس سران گازی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر می‌کند
جمهوری آذربایجان در اولین روز برگزاری این مجمع به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز پذیرفته می‌شود. ناطق عباس‌اف، معاون وزارت انرژی این کشور، نیز برای شرکت در اجلاس کارشناسان مجمع به تهران آمده است.
صبح سه‌شنبه، سوم آذرماه، اسماعیل نجار، قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران،برای نظارت بر مانور چگونگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در دریای خز به باکو سفر می‌کند. این سفر به دنبال دعوت رسمی کمال‌الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان انجام می‌شود.
صبح چهارشنبه، چهارم آذرماه، نیز علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش، برای شرکت در سی و ششمین شورای اجرایی سازمان علمی آموزشی فرهنگی کشورهای اسلامی با حضور وزیران عضو کمیسیون ملی آیسسکو به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند. بیش از 50 کشور اسلامی جهان در اجلاس آیسسکو در باکو حضور خواهند داشت. هیئت مقدماتی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی خلیل‌الله بابالو، قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش‌وپرورش، نیز امروز یکشنبه برای شرکت در شورای اجرایی آیسسکو وارد باکو شد.
از سوی دیگر، جمعی از خبرنگاران شهرستان مرزی بندر آستارا در قالب یک هیئت رسانه‌ای از گیلان وارد کشور آذربایجان شدند و برنامه‌های خود را با دیدار از اماکن مذهبی، تاریخی، اقتصادی و گردشگری شهر باکو آغاز کردند. این هیئت رسانه‌ای متشکل از خبرنگاران خبرگزاری‌های مهر، صداوسیما، فارس و هفته‌نامه‌های پیام آستارا و بهار گیلان، به منظور آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و گردشگری جمهوری آذربایجان ، وارد باکو، پایتخت این کشور، شدند.

نظر شما