شناسهٔ خبر: 894635 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

97 مصدوم در زلزله ایلام/ 2هزار و 700خانوار آبدانانی خسارت دیدند

جامعه > حوادث - تعداد مصدومان زلزله 6.2 ریشتری مورموری در استان ایلام به 97 نفر رسید، این در حالی است که وقوع پس لرزه ها در این استان همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین بعد از وقوع زلزله 6.2 ریشتری در مورموری ایلام، 37 پس لرزه در این استان رخ داد که بزرگترین آنها 6 ریشتر بوده و بعد از آن دوپس لرزه به بزرگی 4.4 و 4.3 ریشتر رخ داده است.

97 نفر مصدوم شدند
سخنگوی اورژانس کشور به ایسنا گفت: زلزله مورموری بدون کشته و با 97 نفر مصدوم در حال پیگیری است.
مجتبی خالدی گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر صبح امروز منطقه مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند که در پی این زمین لرزه تاکنون 97 نفر مجروح شده‌اند. 61 نفر از مصدومان متعلق به شهرستان آبدانان و مابقی از منطقه مورموری بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی بر روی 40 نفر از مصدومان همچنان ادامه دارد و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: چهار نفر از مصدومان به علت نیاز بیشتر به درمان به بیمارستانی در دزفول منتقل شدند که یکی از آنان دختری 24 ساله است که با وجود ضربه به سر همچنان هوشیار است و اقدامات درمانی بر روی این فرد ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان در دزفول تشکیل شده است گفت: کلیه بیمارستان‌ها در پل‌دختر، دزفول و سایر شهرستان‌های اطراف به حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 زمین لرزه از روز گذشته منطقه آبدانان و مورموری را لرزانده است، گفت: 18 مورد از زمین لرزه‌ها بالای چهار ریشتر قدرت داشته‌اند.
خالدی با بیان اینکه مردم به صورت فوری به آب آشامیدنی نیاز دارند در پاسخ به این سوال که آیا به بیمارستان‌های این دو شهرستان خسارتی وارد شده است، گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های مورموری و آبدانان سرپا هستند و تاکنون درخواست کمک نداشتند.

زلزله به دو هزار و 700 خانوار آبدانانی خسارت زد


فرماندار آبدانان به ایرنا گفت: زلزله صبح امروز شهرستان آبدانان به دو هزار و 700 خانوار خسارت وارد کرده است. از این شمار خانوار خسارت دیده یک هزار روستایی و بقیه شهری هستند.

مجید عسکری همچنین مجموع خسارت های وارده به منازل مسکونی و زیرساخت های شهرستان آبدانان را بین 80 تا 90 درصد عنوان کرد.

این زلزله به تاسیسات زیربنایی از جمله آب، برق، تلفن، جاده ها و خانه های روستایی خسارت های زیادی وارد کرده است. اکنون شمار زیادی از مردم این شهرستان از ترس وقوع پس لرزه های بعدی با وجود گرمای 50درجه در خیابان ها حضور دارند.

ارسال 400 تخته چادر و 20 هزار بطری آب معدنی به مورموری
رییس سازمان امداد و نجات کشور به مهر گفت: 400 تخته چادر و 20 هزار آب معدنی به منطقه مورموری خبر داد.

پیرحسین کولیوند گفت: ارزیابی اولیه توسط گروه های ارزیاب در مناطق زلزله زده انجام گرفته است. کار امداد رسانی به مجروحان این زلزله در حال انجام بوده و با تلاش مسئولان مربوطه تا کنون برق این مناطق وصل شده است.
46282

نظر شما