شناسهٔ خبر: 8911934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت:

حوزه درمان کشور با کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی مواجه است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت گفت: حوزه سلامت با وجود اقدامات بسیار کمبودهایی دارد که از جمله آنها کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمدهادی ایازی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به دیگر کمبودها و مشکلات دیگر حوزه سلامت کشور اظهار داشت: به غیر از تخت بیمارستانی 248 طرح نیمه‌کاره حوزه سلامت در کشور وجود دارد.

وی افزود: حوزه سلامت‌برای رفع مشکلات‌و کمبودها در مرحله نخست نیازمندجلسه مشارکت مردم است و باید زمینه‌های مشارکت مردم باید افزایش یابد، مسئولان باید زمینه حضور مردم برای مشارکت را تسهیل کنند و نیازها به مردم گفته شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت تصریح کرد: نخستین اقدام در حوزه سلامت، بهداشت و پیشگیری است و باید سازوکار و راهکارهای مطرح شده بررسی و عملیاتی شود.

ایازی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت گفت: طرح‌های نیمه‎کار بیمارستانی کشور توسط دولت‌ها آغاز شده که برخی از آنان با کمک خیرات تکمیل می‎شوند، با جذب خیران وزارتخانه حمایت‌های لازم را از آنها دارد.

وی بیان‌کرد: کمبودها در این حوزه به ویژه تخت بیمارستانی سبب ایجاد مشکلات روحی در کنار مشکلات جسمی بیماران و خانواده آنها می‌شود و با توجه به شرایط موجود پیشرفت کُند پروژه‌ها هزینه تکمیل‌آنها را افزایش می‎دهد، از سوی محدودیت منابع مالی مزیر بر علت شده تا منابع اعتباری پروژ‏ه‌ها تامین نشود و پروژه‎ها نیمه‌کاره رها شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان‌و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت ادامه داد: در چنین شرایطی تنها راه جلب مشارکت‌های مردم است که خوشبختانه این مشارکت‌ها در قالب بخش خصوصی و خیریه‌ها در استان‌های مختلف فراهم شده است.

ایازی افزود: میزان رضایتمندی بیماران از بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در سطح خوبی است اما کمبود تخت و فضا در این بیمارستان سبب شده که نزدیک به 100 بیمار روزانه در نوبت پذیرش و بستری در بیمارستان بمانند.

وی تصریح کرد: با مشارکت‌خیران درحال رفع این مشکل هستیم و فاز دوم این بیمارستان در حال احداث است که با تعهدی که مجمع خیران سلامت داده‌اند قرار است در دهه فجر سال 95 به بهره‎برداری برسد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان‌و آموزش پزشکی‌در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های‌مردم نهادو خیریه‌های سلامت ادامه داد: فاز دوم این بیمارستان دارای 64 تخت است که با تکمیل ان ظرفیت پذیرش بیمار در این بیمارستان دو برابر می‌شود.

ایازی با اشاره به بازسازی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: بیمارستان 320 تخته خوابه ولیعصر(عج) یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان به شمار می‌رود که امید است که با سفر هیئت دولت به استان تصمیم جدی در زمینه تسریع در کار بیمارستان انجام و مشکلات استان رفع شود.

وی با اشاره به پذیرش بیمارانی از استان‌های دیگر در مراکز درمانی استان مرکزی بیان کرد: با توجه محدودیت‌های استانی بیمارانی نیز مربوط به استان‌های دیگر هستند باید تدبیری در این راستا در وازتخانه به منظور ارائه کمک‌های بیشتر به استان در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر اندیشیده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان‌و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهادو خیریه‌های سلامت تاکید کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی اراک محدودیت‌های اعتباری و بدهی بیمه‌ای به بیمارستان‌ها را داردئ که همین مسئله سبب بروز مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما