شناسهٔ خبر: 8885957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت پیشگامی خیرین در حوزه سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‎های مردمی بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‎های مردمی بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه لرستان، دکتر ایازی در اولین همایش شوراهای خیرین و سازمان‎های مردم‎نهاد سلامت این استان، گفت: جامعه در حال رفتن به سمت میانسالی و سالمندی است و هر چه به سمت جلو پیش ‎رویم نیاز به مراقبت و درمان افزایش می‎یابد و در ادامه احتیاج به فضای درمان و مراقبت نیز بیشتر می‎شود.

وی اضافه کرد: امروزه بدون مشارکت مردم قادر به حل مشکلات جامعه نخواهیم بود، همانطور که در حوزه نظام آموزشی مردم ورود پیدا کردند و خیرین زیادی به آن کمک و یاری رساندند، باید مردم نیز به حوزه درمان وارد شوند. مردم علاقه‎مند هستند که در این زمینه شرکت کنند ما باید زمینه شرکت آنها را فراهم کنیم.

ایازی ادامه داد: خیرین زیادی وجود دارند که در این زمینه پیشگام هستند. تردیدی ندارم خیرین لرستانی نیز در این زمینه هر چه دارند در طبق اخلاص می‎نهند و به این حوزه کمک می‎کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: نیازهای زیادی در بخش زیرساخت‎های سلامت وجود دارد و عقب‎ماندگی‎هایی نیز در این رابطه هست البته چند سالی است اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در آینده شاهد احداث پایگاه‎های انتقال خون، مراکز بهداشتی و درمانی که توسط خیرین ساخته شده‎اند، خواهیم بود.

وی یادآور شد: خیرین باید پیشگام باشند و می‎توان در این رابطه از افرادی که از تملک مالی خوبی بهره‎مندند در کمک به حوزه سلامت استفاده کرد. باید به این افراد واقعیت‎های استان را گفت و از آنها خواست که در این زمینه ورود پیدا کنند. از تمام پتانسیل‎ها و عامه مردم در این حوزه باید استفاده کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان به آمار این بیماران اضافه می‎شود، افزود: همچنین 60 هزار بیمار MS در کشور وجود دارد و هر ساله هزینه‎های زیادی به نظام سلامت وارد می‎شود.

وی یادآور شد: زمانی جامعه جوانی داشتیم که مشکلات خاص خود را داشت و حال این جامعه به سمت سالمندی پیش می‎رود که خواه ناخواه هزینه‎های زیادی را به جامعه تحمیل می‎کند. 48 درصد بیماری در کشور به علت ناراحتی‎های قلبی و عروقی است که باید آن را با کاهش نمک، قند و چربی و همچنین استفاده نکردن از دخانیات مدیریت کرد. در این جا می‎توان از حضور NGOها و خیرین استفاده کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 3400 کودک سرطانی در کشور وجود دارد، افزود: اگر موسسه خیریه محک نبود در مورد این بیماران چه می‎کردیم؟ باید وجود خیرین حوزه سلامت را ارج نهیم و آنها را مورد تقدیر و تشکر قرار دهیم.

انتهای پیام

نظر شما